Święta Wielkanocne obchodzą niemal wszyscy internauci, większość wyda do 500 zł (infografika)

Święta Wielkanocne planują obchodzić niemal wszyscy internauci (93%). Tylko 4% nie ma takiego zamiaru, a 3% nie posiada jeszcze planów na ten czas - wynika z badania SW Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

Odpowiedzi ankietowanych wskazują na to, że tegoroczna Wielkanoc będzie dla nich przede wszystkim świętem rodzinnym: 89,8% z nich spędzi je ze swoimi najbliższymi. O wiele rzadziej będziemy odwiedzać dalszą rodzinę (16,4% wskazań) czy przyjaciół (11,3% odpowiedzi, częściej mężczyźni – 14%). Niewielki odsetek badanych (2,8%) spędzi najbliższe święta samotnie, przy czym niemal dwukrotnie częściej będą to mężczyźni (3,7% wskazań wśród mężczyzn, 1,9% wśród kobiet).

3/4 respondentów spędzi Wielkanoc w swoim domu, a nieco więcej niż co trzecia osoba (39,8% odpowiedzi w tej kategorii) odwiedzi dom kogoś z członków swojej rodziny. Najrzadziej będziemy gościć u przyjaciół (4,9% wskazań, częściej mężczyźni  6,2%) oraz w hotelach lub restauracjach (1,3% badanych).

Zdecydowana większość respondentów wiąże okres świąteczny z relaksem - chcą spędzić ten czas z bliskimi (69,1%, częściej kobiety – 72,5%), odpocząć (41,6%), skosztować ulubionych potraw (37,8%, więcej wskazań u mężczyzn – 40,4%) i zostać w domu (31,3%). Co czwarty badany (24,2% odpowiedzi) łączy Święta z wyjazdem do rodziny. Nieco mniej osób (21,7%) traktuje Wielkanoc jako czas religijnego przeżycia. 19,6% ankietowanych chciałoby w tym okresie uporać się z porządkami domowymi, natomiast najrzadziej planujemy wtedy oddawać się swojemu hobby (8,5% wskazań). Niewielki odsetek badanych osób nie wie jeszcze, co będzie robić w czasie świąt (4,1%).

Zdania internautów są podzielone jeśli chodzi o uczestnictwo w nabożeństwach wielkopostnych. Niemal połowa badanych (44,8%) nie bierze udziału w tych obrzędach religijnych, z drugiej strony podobna ilość osób (43,7% odpowiedzi) deklaruje swoje uczestnictwo. Pozostali ankietowani (11,5% wskazań) nie potrafili określić się w tej kwestii w chwili badania.

Co będzie w tym roku królować w koszyczkach wielkanocnych oraz na świątecznych stołach? W "święconce" tradycyjnie najczęściej znajdzie się kiełbasa lub wędlina (u 91,5% badanych), jajka (91,2%) oraz pieczywo (89,3%). Większość badanych ozdobi swój koszyczek pisankami i innymi dekoracjami świątecznymi (76,6% wskazań) oraz barankiem wielkanocnym (75,5%, częściej kobiety – 79,8%). Więcej niż co drugi ankietowany (56,4%) nie zapomni o chrzanie, a co trzeci (34,3%) poświęci także masło. Nie zabraknie również słodkości, takich jak babka lub inne ciasto (67,6% odpowiedzi), czy drobnych słodyczy (32%). 13,8% badanych osób umieści dodatkowo w swoim koszyku inne produkty, przy czym o wiele częściej będą to kobiety niż mężczyźni (odpowiednio 21,5% i 6,1%).

Ulubioną potrawą wielkanocną co trzeciego internauty jest żurek (32,4% wskazań), szczególnie wśród mężczyzn (35%). Z nieco mniejszym zadowoleniem na stole widzimy sernik (18,8%, częściej kobiety – 23,8%), białą kiełbasę (15,1% odpowiedzi, więcej wskazań u mężczyzn – 19,2%) oraz faszerowane jajka (13,1%). Najmniej popularne okazują się być tak tradycyjne dania jak mazurek wielkanocny (8,8%), pasztet (5,1%) i pascha (4%).

Na obchodzenie Świąt Wielkanocnych zdecydowana większość badanych osób (41,9%) planuje wydać od 201 do 500 zł, a co czwarty badany (27,3%) - od 101 do 200 zł. 15,3% ma zamiar świętować z budżetem do 100 zł, a niewiele mniej osób (13,1%) chciałoby w tym celu przeznaczyć od 501 do 1000 zł. Z kolei powyżej 1001 zł na obchodzenie Wielkanocy w tym roku planuje przeznaczyć tylko 2,4% internautów.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research wśród użytkowników panelu on-line SW Panel w dniach 23-24 marca 2015 r. Analizą objęto grupę 800 internautów w wieku 16-64 lata. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 16-64 lata pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online