O tym, że dobre jedzenie daje nam jedne z najprzyjemniejszych doświadczeń zmysłowych nie trzeba nikogo przekonywać. To również radość dzielenia wspólnego posiłku, wyraz zaufania i zażyłości. Coraz częściej to także sposób na odkrywanie nowych kuchni, egzotycznych smaków i ciekawych miejsc. Zainicjowany przez Groupon Polska ogólnopolski Tydzień Restauracji jest dobrą okazją, aby doświadczyć wszystkich trzech wymienionych aspektów dobrego jedzenia jednocześnie.
Tydzień Restauracji potrwa od 18 do 24 listopada br., w wybranych restauracjach w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i na Śląsku. Patronat medialny nad akcją objął największy polski przewodnik po restauracjach - serwis Gastronauci.pl. Szefowie kuchni restauracji biorących udział w akcji przygotowali dedykowane menu w specjalnej cenie. Znalazły się w nich także dania, z których słyną. Oferty wszystkich restauracji biorących udział w wydarzeniu dostępne są na platformie stworzonej i koordynowanej przez Groupon. Klienci kupując wybrany zestaw w danej restauracji, otrzymują kupon umożliwiający rezerwację miejsca i skorzystanie z promocyjnej oferty.

Głównym celem Tygodnia Restauracji jest promowanie jedzenia w dobrych restauracjach, jako sposobu na spędzanie wolnego czasu i zarazem odkrywanie kulinarnego potencjału swojego miasta. Dla restauratorów to szansa na zaprezentowanie nowym klientom swoich popisowych dań.
Według Eurostatu, Polacy wydają w restauracjach i hotelach zaledwie 2,8 proc. swoich budżetów przeznaczonych na zakup towarów i usług konsumpcyjnych, co stanowi kwotę trzy razy mniejszą niż średnia unijna. Wiąże się to przede wszystkim z niższymi zarobkami i cięciami w domowych budżetach, nadwyrężonych przez kryzys. Z drugiej jednak strony Polacy, zwłaszcza mieszkający w największych miastach, przejmują zachodni styl życia, którego jednym z ważnych elementów są spotykania towarzyskie w restauracjach i barach. Potwierdzają to wyniki internetowej ankiety przeprowadzonej przez Groupon Polska w dniach 12-14 listopada na grupie ponad 150 osób. Dla 23 proc. ankietowanych, najważniejszym aspektem wyjścia do restauracji jest nie samo jedzenie, a spotkanie w miłym gronie. Dzięki temu, że częściej podróżujemy stajemy się również ciekawi kuchni innych nacji i kultur. Kulinariami zaczynają rządzić mody, które coraz chętniej śledzimy, szukając nieznanych smaków czy nowych sposobów na tradycyjne potrawy. Aż 47 proc. ankietowanych przez Groupon deklaruje, że głównym powodem, dla którego idą do restauracji jest szukanie nowych doświadczeń kulinarnych, próbowanie nowych kuchni i smaków. To, że apetyt Polaków na życie rośnie, potwierdza też fakt, iż chętnie łączymy wyjścia do restauracji z innymi rozrywkami, jakie oferują miasta, takimi jak wyjście do kina, teatru lub na wystawę (23 proc.), czy rekreacją, np. wyjściem na spacer (również 23 proc.).

Dania popisowe Szefów kuchni Tygodnia Restauracji
Restauracja: Gościna Ślonsko, Szef kuchni Marcin Krzystek poleca:
Restauracja: Czarno na białym, Szef kuchni Kamil Pontek poleca:

Restauracja: Nadmorska Tawerna, Szefowa kuchni Iwona Depczyńska poleca:
***

Informacja o serwisie Gastronauci.pl - Patronie Medialnym Tygodnia Restauracji
Serwis Gastronauci.pl to największy ogólnopolski przewodnik po restauracjach. Znaleźć w nim można 25 tysięcy lokali gastronomicznych, o których użytkownicy serwisu napisali ponad 100 tys. recenzji. Kawiarnie, restauracje, bary i food trucki - wszystkie znane i warte poznania smaczne adresy znaleźć można w serwisie www oraz w aplikacjach mobilnych Gastronauci.pl.
Informacja o Groupon
Groupon (NASDAQ: GRPN) jest liderem na rynku ofert lokalnych, ułatwiającym klientom na całym świecie dostęp do najlepszych usług i produktów w bezkonkurencyjnych cenach. Groupon wnosi nową jakość w świat małych i średnich przedsiębiorstw, udostępniając im bogaty zestaw usług i narzędzi, takich jak możliwość tworzenia indywidualnych kampanii, kontrola i analiza danych sprzedażowych, obsługa płatności i rozliczeń, system rezerwacyjny oraz obsługa operacji w punkcie sprzedaży i wiele więcej aby pomóc w zdobyciu nowych lojalnych klientów oraz bardziej efektywnym prowadzeniu biznesu. Dzięki globalnemu zasięgowi oraz tysiącom partnerów biznesowych, Groupon oferuje najlepsze oferty na usługi i produkty w 48 krajach na całym świecie w trzech kluczowych kanałach: Groupon Local, Groupon Travel oraz Groupon Shopping.

Jeśli chcesz się zapisać do codziennego biuletynu Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl, wpisz swój adres e-mail oraz wybierz z listy swoje miasto. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz rozpocząć współpracę z Grouponem, wejdź na stronę works.groupon.pl.











