„Szkoła z TVP” kilkukrotnie podnosi oglądalność w grupie 4-15. „Idea bardzo ciekawa, ale za pomysłem nie poszła dobra realizacja”

Przez cztery pierwsze „Szkołę z TVP” na czterech naziemnych antenach Telewizji Polskiej oglądało 137 tys. osób. Lekcje kilkukrotnie podnoszą oglądalność stacji w grupie 4-15. - Ogromna szkoda, że za pomysłem nie poszła dobra realizacja - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska z One House.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Lekcje dla szkół podstawowych w ramach akcji „Szkoła z TVP” są emitowane od poniedziałku, 30 marca br. w czterech kanałach: TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia w dni powszednie od godz. 8.00 do około 12.00, następnie stacje pokazują powtórki lekcji. Za ich zawartość merytoryczną odpowiada Ministerstwo Edukacji Narodowej, a sponsorem projektu jest Fundacja PGNiG.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House - w okresie od 30 marca do 2 kwietnia 2020 roku średnia widownia TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia pomiędzy godz. 8.00 a 12.00 (pasmo nadawania „Szkoły z TVP”) wyniosła 137 tys. osób. Przełożyło się to na 2,06 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,78 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 1,59 proc. w grupie 16-59 i 7,31 proc. w grupie 4-15 (będącej docelową grupą odbiorców projektu).

„Szkoła z TVP” hitem TVP3

„Szkoła z TVP” najwięcej widzów - 60 tys. - gromadzi w TVP3, gdzie nadawane są lekcje dla klasy czwartej i szóstej. Drugie miejsce, z widownią na poziomie 44 tys. osób, gromadzą lekcje w TVP Historia (lekcje dla klasy trzeciej i piątej). W TVP Rozrywka projekt ogląda 18 tys. osób (lekcje dla klasy drugiej i siódmej), a w TVP Sport - 16 tys. (klasa pierwsza i ósma).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-rozrywka-na-mux-3-tvp-sport-w-sd-szkola-z-tvp,7170727281899649a ##

Dla porównania, TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia w analogicznym okresie tydzień wcześniej (tj. od 23 do 26 marca w godz. 8.00-12.00) oglądało 134 tys. widzów w 4+. „Szkoła z TVP” w grupie wszystkich odbiorców podniosła wyniki analizowanych stacji o 2,71 proc. W grupie 16-49 nastąpił spadek o 4,69 proc., w 16-59 widownia spadła o 13,67 proc.

Wysoki wzrost - wynoszący aż 550,03 proc. - „Szkoła z TVP” zanotowała wśród osób w grupie od 4 do 15 lat, a więc dzieci do których kierowane są lekcje.

- „Szkoła z TVP” to moim zdaniem mocno zmarnowany potencjał. O samym programie powiedziano już tak dużo że w zasadzie nie ma sensu się powtarzać, natomiast idea sama w sobie jest bardzo ciekawa - ogromna szkoda, że za pomysłem nie poszła dobra realizacja. Z drugiej strony łatwo powiedzieć - powalczyć o zainteresowanie dzieciaków i młodzieży treściami edukacyjnymi w dobie youtube.pl i wszechobecnej rozrywki programem robionym na przysłowiowym kolanie - czy to w ogóle mogło się w takim trybie udać? I mimo ogromnego procentowego przyrostu udziału w widowni anten w analizowanych pasmach w grupie 4-15 pamiętajmy o niskiej bazie - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House. - Bo wnikając nieco głębiej - najlepiej obejrzaną w grupie 4-15 częścią „Szkoły z TVP” była część rozpoczęta 1 kwietnia o godz. 9.00 - zgromadziła ona przed telewizorem łącznie na wszystkich antenach nieco ponad 82 tysiące dzieci i młodzieży między 4 a 15 rokiem życia, co stanowi... zaledwie 1,8 proc. osób w tym wieku. Wyniki więc mówią same za siebie - dodaje.

https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/images/szko%C5%82a%20z%20tvp%20pierwszy%20tydzie%C5%84-1.png

TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia tuż po zakończeniu emisji premierowych odcinków „Szkoły z TVP” pokazuje powtórkowe odcinki cyklu. Cztery stacje pomiędzy 12.00 a 16.00 ogląda 100 tys. widzów (1,18 proc. udziału w 4+, 0,95 proc. w 16-49, 0,89 proc. w 16-59 i 4,13 proc. w 4-15. Powtórki względem analogicznego pasma tydzień wcześniej obniżają widownie stacji w grupach 4+, 16-49 i 16-59, ale kilkukrotnie podnoszą w grupie 4-15.

grafika

„Szkoła z TVP” radykalnie wpłynęła również na wzrost oglądalności TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia w ujęciu całodobowym wśród dzieci 4-15 lat. Cztery analizowane stacje od 30 marca do 1 kwietnia miały łącznie 3,15 proc. udziału w tej grupie, o 377,27 proc. więcej niż tydzień wcześniej.

grafika

W środę Telewizja Polska wydała oświadczenie w sprawie nieprzychylnych tekstów w mediach i komentarzy o „Szkole z TVP”. - Poniżanie i dyskredytowanie nauczycieli, którzy realizując swoją misję zdecydowali się zaangażować w projekt edukacyjny, którego celem jest zapewnienie ciągłości nauczania świadczy o niedostrzeganiu powagi sytuacji i wyzwań, które stoją przed naszym społeczeństwem w tej trudnej chwili - czytamy w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/szkola-z-tvp-lekcje-nauczyciele-opinie-pospolite-ruszenie-nie-moze-dobrze-dzialac-hejt-wobec-nauczycieli-niesluszny,7170725055215745a ##

TVP zaznaczyła, że pedagodzy, na co dzień uczący dzieci w szkołach publicznych, gdy poświęcają się i angażują w przedsięwzięcia służące dobru ogółu - stają się obiektem drwin i ataków. - Jeszcze kilka miesięcy temu te same media, które wspierały nauczycieli w walce o lepsze wynagrodzenia, dziś na podstawie jednostkowych pomyłek stygmatyzują ich. Zachowanie to świadczy o niedojrzałości przedstawicieli mediów komercyjnych oraz o braku solidarności ze społeczeństwem - stwierdził nadawca.

Jak już informowaliśmy, Telewizja Polska w ramach akcji „Szkoła z TVP” będzie pokazywać lekcje także dla szkół ponadpodstawowych. Będą emitowane premierowo w TVP Kultura i TVP HD.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online