Jak podaje Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, rodzicielstwo zastępcze w Polsce przeżywa obecnie kryzys, coraz trudniej znaleźć osoby, które są gotowe podjąć się wychowania dzieci pozbawionych opieki rodziny biologicznej.
- Poprzez kampanię rekrutacyjną „Szukamy Mamy” chcemy podkreślać, że lęk przed rodzicielstwem jest czymś zupełnie normalnym – jest on oznaką odpowiedzialności, dojrzałości, troski o innych. A przecież to są właśnie cechy dobrego opiekuna. Nie szukamy „rodziców idealnych”, ale osób które chcą otworzyć swoje serce by stworzyć dom dla opuszczonych maluchów. W Wioskach SOS robimy wszystko, aby ich w tym wesprzeć, zapewnić im odpowiednią pomoc – mówi Barbara Rajkowska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Rodzice SOS otrzymują wsparcie psychologiczne, merytoryczne i organizacyjne.

Ogólnopolska kampania „Szukamy mamy” rozpoczęła się w poniedziałek i potrwa do końca roku. Założeniem akcji, obok dotarcia do nowych kandydatów, jest również podnoszenie świadomości na temat opieki zastępczej w Polsce.
Kreacja kampanii nawiązuje do ogłoszeń rysowanych przez dzieci - przedstawia „portret pamięciowy” mamy, tworząc jednocześnie niestandardowe ogłoszenie rekrutacyjne. Rysunki wykorzystane w reklamach stworzone zostały przez podopiecznych SOS. Kontynuacją pomysłu jest spot przedstawiający proces kręcenia „nieidealnej” reklamy przez grupę dzieci.
Koncepcję strategiczną i kreatywną kampanii przygotowała agencja VML Poland. Spot reklamowy w reżyserii Mikołaja Łebkowskiego zrealizowało studio Propeller Film.

Oprócz działań reklamowych w prasie i telewizji, w ramach akcji odbędą się eventy, m.in. odsłonięcie muralu „Mamy Poszukiwanej” na warszawskim Powiślu, wykonany przez Good Looking Studio oraz Ogólnopolski Dzień Szukania Mamy z udziałem ambasadorek Stowarzyszenia: Natalii Kukulskiej i Anny Dereszowskiej, który odbędzie się 5 czerwca br.
Organizatorem akcji jest Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce - organizacja non-profit zapewniająca dom osieroconym i opuszczonym dzieciom oraz pomoc tym maluchom, które są zagrożone utratą opieki rodzicielskiej. W domach SOS wychowuje się w tej chwili ok. 450 dzieci.
Kampania „Szukamy Mamy” została objęta patronatem medialnym TVP2, PR1, „Tygodnika Powszechnego” i NaszeMiasto.pl. Parterem strategicznym akcji jest firma Kaufland.











