T-Mobile: 5G Ready to wprowadzanie klientów w błąd. Play: Konsumenci powinni być informowani o naszych postępach

Sąd na wniosek T-Mobile Polska w ramach zabezpieczenia procesowego zakazał Play posługiwanie się reklamach marką 5G Ready. W ocenie T-Mobile komunikacja realizowana przez jego konkurenta może wprowadzać klientów w błąd. W odpowiedzi Play wyjaśnia, że stosując nazwę 5G Ready komunikuje technologiczne zaawansowanie swojej sieci. - Dynamicznie się rozwijamy, udostępniając już dziś najlepszą technologię i jakość mobilnego internetu naszym klientom. Jesteśmy przekonani, że konsumenci powinni być rzetelnie i na bieżąco informowani o postępach - twierdzi Marcin Gruszka, rzecznik Play w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Przedmiotem sporu pomiędzy T-Mobile Polska a Play jest kampania reklamowa, która pojawiła się w mediach na początku marca br. Play promuje w niej markę 5G Ready, która według operatora obejmuje część sieci 4G telekomu opartą na zaawansowanych technikach radiowych: MIMO 4x4, agregacji minimum 3 pasm częstotliwości, modulacji 256QAM, synchronizacji fazy oraz Cloud Air.

 

Wprowadzenie przez Play określenia 5G Ready wywołało protesty konkurentów tego operatora. Najostrzej zareagował T-Mobile Polska, który kilkanaście dni temu złożył w sądzie pozew skierowany przeciwko P4, właścicielowi Play. Zarzuca w nim spółce działania o charakterze nieuczciwej konkurencji.

Częścią pozwu sformułowanego przez T-Mobile był wniosek o zabezpieczenie roszczenia w postaci zakazu publicznego używania przez Play hasła 5G Ready. Kilka dni temu sąd przychylił się do tego wniosku i wydał decyzję, zgodnie z którą Play nie może korzystać w swojej komunikacji z marki 5G Ready.

T-Mobile Polska: 5G Ready może wprowadzać użytkowników w błąd

W momencie wydania przez sąd wspomnianego orzeczenia o zabezpieczeniu obie strony - zarówno T-Mobile, jak i Play wstrzymały się z komentarzami tłumacząc, że nie chcą zajmować stanowiska przed otrzymaniem pisemnego uzasadnienia tej decyzji.

W czwartek sytuacja jednak uległa zmianie. Z informacji uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że T-Mobile otrzymał uzasadnienie decyzji sądu. Operator w krótkim komunikacie postanowił wyjaśnić jakie ma zarzuty w stosunku do działań Play.

- Potwierdzamy, że Sąd Okręgowy w Warszawie, na wniosek T-Mobile, zastosował zabezpieczenie procesowe w postaci nakazu zaprzestania emisji i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie materiałów reklamowych sieci Play z wykorzystaniem frazy 5G Ready lub innej, sugerującej, że operator dysponuje siecią w technologii 5G – czytamy w komunikacie. - Cenimy kreatywne podejście do działań marketingowych, ale nie godzimy się z sytuacją, gdy kreatywność zaczyna rozmijać się z prawdą, a komunikacja realizowana przez konkurenta może wprowadzać klientów w błąd. Z uwagi na szybkie tempo wdrażania innowacji i nowych technologii nawet zorientowany w nich klient po obejrzeniu reklam P4 Sp. z o.o może odnieść wrażenie o dostępności technologii 5G w sieci tego operatora. Ustanowienie zabezpieczenia procesowego jest niezwykle istotne dla rynku telekomunikacyjnego, bowiem blokuje wprowadzanie klientów w błąd - ocenia T-Mobile Polska.

Play: 5G Ready to potwierdzenie jakości sieci

W czwartek w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Małgorzata Zakrzewska, szefowa komunikacji Play przyznała, że spółka nie otrzymała jeszcze pisemnego uzasadnienia w sprawie decyzji sądu o zakazie korzystania z marki 5G Ready. Uniknęła jednak odpowiedzi na pytanie dlaczego, pomimo wydanego zakazu reklamy promujące 5G Ready są nadal emitowane i czy decyzja o ich dalszym nadawaniu oznacza że Play zamierza odwołać się od orzeczenia o zabezpieczeniu. Zakrzewska poprosiła nas w tej kwestii o cierpliwość.

Pomimo tego w czwartek po południu Marcin Gruszka, rzecznik Play w komunikacie przesłanym do naszej redakcji wyjaśnił stanowisko firmy w sprawie kontrowersyjnych reklam.

- Nadal czekamy na dokumenty z sądu, a tymczasem podkreślamy, że PLAY od początku uruchomienia kampanii jasno informuje co to oznacza, że nasza sieć jest 5G READY – zaznacza komunikat. - Jest to zaawansowana sieć LTE-A, która działa z użyciem nowoczesnych technik radiowych wdrożonych jednocześnie po raz pierwszy w Polsce przez PLAY: MIMO 4x4, Agregacja częstotliwości, Modulacja 256QAM, Synchronizacja czasu oraz Cloud Air.

Play podkreśla, że jako jedyny operator w kraju oferuje klientom technologie synchronizacji czasu oraz Cloud Air w wersji dynamicznej.

- Nie jesteśmy zaskoczeni, że konkurenci podważają naszą komunikację 5G Ready, która wyraźnie pokazuje zalety naszej sieci – ocenia Marcin Gruszka. - Wykorzystujemy 5G READY, aby komunikować zaawansowanie technologiczne sieci PLAY, dzięki której nasi klienci mogą już teraz korzystać z dwukrotnie wyższej prędkości internetu w zasięgu 5G Ready niż do tej pory. Pozwala to na jeszcze szybsze pobieranie plików, błyskawiczne dzielenie się zdjęciami i filmami z bliskimi oraz płynne oglądanie treści video w wysokiej rozdzielczości.  Już dziś 15% sieci własnej jest 5G READY co umożliwia korzystanie z szybszych prędkości internetu mobilnego ponad 11% populacji.

Jak podaje komunikat o jakości sieci PLAY świadczy fakt, że pod koniec 2018 r. operator ten został liderem szybkości wśród operatorów mobilnych wg. rankingu ogólnego speedtest.pl (czyli testów wykonywanych na wszystkich urządzeniach: smartfonach, tabletach, komputerach).

- Od początku 2018 r. do marca 2019 r. prędkość w sieci PLAY wzrosła z 14 do ponad 19 Mb/s, wykazując największą dynamikę wzrostu wśród operatorów mobilnych – informuje operator. - Dynamicznie się rozwijamy, udostępniając już dziś najlepszą technologię i jakość mobilnego internetu naszym klientom, przygotowując się do wdrożenia 5G. Jesteśmy przekonani, że konsumenci powinni być rzetelnie i na bieżąco informowani o postępach - wyjaśnia Play.

W ub.r. Play Communications zanotował wzrost wpływów operacyjnych o 2,5 proc. do 6,84 mld zł oraz 744,6 mln zł zysku netto (wobec 387,3 mln zł rok wcześniej). Na koniec grudnia sieć Play miała 12,65 mln aktywnych klientów, w tym 8,98 mln abonentów.

W ub.r. T-Mobile Polska zanotował wzrost przychodów o 1,2 proc. do 6,5 mld zł oraz spadek skorygowanego zysku EBITDA o 6,7 proc. do 1,66 mld zł. Na koniec roku firma miała 10,79 mln klientów, o 333 tys. więcej niż rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu