Te witryny i aplikacje odwiedzamy najczęściej. Interia z Polsatem na czele przed RASP

Liderem zasięgowym w polskim internecie pozostaje Grupa Google przed Meta Platforms. Na podobnie długo przyciąga użytkowników TikTok, zaś Grupa Polsat-Interia zwiększyła nieco przewagę nad Ringier Axel Springer Polska.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Te witryny i aplikacje odwiedzamy najczęściej. Interia z Polsatem na czele przed RASP
Interia obchodzi 25. urodziny

Według wyników badania Mediapanel w marcu 2025 roku serwisy i aplikacje internetowe Grupy Google przyciągnęły 29,03 mln polskich internautów, co dało 97,71 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 24 godziny, 25 minut i 40 sekund.

Grupa Google tak jak duża część wydawców miesiąc do miesiąca osiągnęła spory wzrost odwiedzalności, także dlatego że luty miał trzy dni mniej niż marzec. W lutym br. zanotowała 28,91 mln użytkowników, 97,23 proc. zasięgu oraz 21 godzin, 56 minut i 24 sekundy średniego czasu korzystania.

Z kolei witryny i aplikacje Meta Platforms (bez komunikatora WhatsApp, klasyfikowanego osobno) w marcu miały 26,35 mln użytkowników, 25 godzin, 59 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 88,69 proc. zasięgu, wobec 26,19 mln odwiedzających, 88,08 proc. zasięgu oraz 23 godziny, 24 minuty i 27 sekund średniego czasu.

Wśród podmiotów, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności, na czele jest Grupa Allegro. W marcu przyciągnęła 21,77 mln internautów (73,28 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 36 minut i 51 sekund. Zaś azjatyckie Temu, zapewniające całość wyników Grupy Whaleco, zanotowało u nas 18,11 mln odwiedzających, 60,98 proc. zasięgu oraz 58 minut i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei z TikToka skorzystało 15,56 mln polskich internautów (52,39 proc. zasięgu), spędzając średnio po 20 godzin i 14 sekund.

W gronie wydawców portali horyzontalnych liderem zasięgowym jest Grupa Polsat-Interia, której witryny i aplikacje przyciągnęły w marcu 21,19 mln użytkowników (71,32 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 15 minut i 50 sekund. W lutym miały 20,75 mln odwiedzających oraz godzinę, 8 minut i 27 sekund średniego czasu korzystania.

Nieco wzrosła jej przewaga zasięgowa nad Grupą Ringier Axel Springer Polska, który miesiąc do miesiąca osiągnął wzrost liczby użytkowników z 20,65 do 20,9 mln oraz przeciętnego czasu korzystania z godziny, 46 minut i 58 sekund do godziny, 57 minut i 35 sekund

Grupa Wirtualna Polska zanotowała natomiast 19,5 mln odwiedzających, godzinę, 33 minuty i 9 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 65,64 proc. zasięgu. Wyniki tego wydawcy mocno zmalały, po tym jak z końcem grudnia ub.r. zrezygnował z audytu w badaniu Mediapanel.

W Polsce prawie 30 mln internautów

Od wielu miesięcy całkowita liczba internautów w Polsce wynosi niecałe 30 mln. W marcu oszacowano ją na 29,7 mln, z czego codziennie z sieci korzystało średnio 26,3 mln osób.

grafika

Google.com odwiedziło w marcu 27,29 mln polskich internautów (co dało 91,85 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 49 minut i 5 sekund. Miesiąc wcześniej domena zanotowała 26,78 mln odwiedzających, 90,06 proc. zasięgu oraz godzinę, 42 minuty i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Pułap 15 mln użytkowników przekroczyły jeszcze cztery domeny: dwie globalne (YouTube.com z 19,78 mln i Facebook.com z 17,36 mln) oraz dwie polskie (Onet.pl z 16,45 mln i Interia.pl z 15,25 mln).

grafika

Na komputerach Grupa Google ma ogromną przewagę zasięgową nad kolejnymi wydawcami. W marcu br. przyciągnęła 22,17 mln polskich internautów (74,65 proc. zasięgu), każdego średnio na 7 godzin, 13 minut i 5 sekund.

Poziom 10 mln odwiedzających przekroczyły jeszcze Meta Platforms (11,92 mln) oraz Grupa Allegro (10,82 mln). Natomiast na Netfliksie każdy z 2,89 mln użytkowników spędził średnio 8 godzin, 7 minut i 10 sekund.

Na smartfonach i tabletach trzech wydawców przyciągnęło ponad 20 mln internautów. Grupa Google zanotowała 26,7 mln użytkowników oraz 20 godzin, 33 minuty i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania, Meta Platforms – 24,76 mln internautów oraz 25 godzin, 26 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu, a Grupa Polsat-Interia – 20,01 mln użytkowników oraz 49 minut i 50 sekund średniego czasu.



PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu