W trzecim kwartale 2025 roku przychody Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu wyniosły 289 mln zł, o 2,7 proc. mniej niż przed rokiem. Cały rynek reklamy telewizyjnej – według wstępnych danych Publicis Groupe –w tym okresie zmalał rok do roku o 2,6 proc. do 1,04 mld zł. W konsekwencji udział nadawcy w tym rynku minimalnie się zmniejszył: z 27,7 do 27,6 proc.
Telewizja Polsat zarobiła z reklam mniej, mimo że jej kwartalny udział w rynku oglądalności w poszerzonej grupie komercyjnej (czyli widzów w wieku 16–59 lat) się zwiększył – z 21,7 do 22,7 proc. To łączny wynik wszystkich stacji nadawcy oprócz tych działających w modelu partnerskim.
Pozostali najwięksi nadawcy zanotował spadki. Udział Grupy TVN Warner Bros. Discovery zmniejszył się z 23,1 do 21,1 proc., a Telewizji Polskiej – z 18,6 do 16,1 proc. Za to łączny wynik nadawców pozostałych stacji dostępnych kablowo i satelitarnie poszedł w górę z 26 do 27,2 proc., a reszty kanałów z telewizji naziemnej – z 10,6 do 12,9 proc.

Znacznie lepsze w reklamie telewizyjnej było pierwsze półrocze. W efekcie w ujęciu trzech kwartałów rynek nieznacznie urósł: o 0,7 proc. do 3,46 mld zł.
Natomiast Telewizja Polsat w pierwszych trzech kwartałach zanotowała wzrost przychodów z reklam i sponsoringu o 1,7 proc. do 981 mln zł, zaś jej udział – z 27,9 do 28,2 proc.
Transmisje sportowe obniżyły zysk
Cały segment mediowy Cyfrowego Polsatu, obejmujący też serwisy internetowe na czele Interią, w zeszłym kwartale wypracował wzrost przychodów o 1 proc. do 552 mln zł.

Zato koszty operacyjne podskoczyły o jedną piątą do 482 mln zł. Firma tłumaczy to wydatkami na transmisje z mistrzostw świata siatkarzy i siatkarek oraz siatkarskiej Ligi Narodów. Do tego doszły dodatkowe wydatki na prawa sportowe pozyskane od połowy ub.r.: do piłkarskiej Ligi Europy i Ligi Mistrzów (pokazują je stacje Polsat Sport) oraz piłkarskiej Bundesligi i Formuły 1 (transmitowanych w Eleven Sports).
Natomiast w trzecim kwartale ub.r. nadawca nie płacił już za prawa do transmisji piłkarskiej Ligi Mistrzów, bo te przejął Canal+ Polska.
Przy stabilnych wpływach i dużym wzroście kosztów wynik EBITDA pionu mediów mocno zmalał: zysk poszedł w dół o 52 proc. do 69 mln zł, a marża – o 13,9 pkt proc. do 12,6 proc.











