Dane firmy Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że spadek cennikowych wpływów reklamowych stacji telewizyjnych wyniósł sierpniu 3,2 proc. z uwzględnieniem autopromocji, a 3 proc. - bez autopromocji. Natomiast wydatki na autopromocję zwiększyły się o 31,1 proc.
Wśród czołowych kanałów największy wzrost wpływów reklamowych w skali roku zanotował TVN - 27,3 proc. Nieznacznie więcej z reklam zarobiły TVP 2 - o 4 proc., TVP Info - o 2,8 proc. oraz TV 4 - o 2,7 proc.
Z drugiej strony przychody reklamowe Polsatu spadły w skali roku o 1,8 proc., a TVN 24 - o 6,2 proc. TVP 1 zarobiła z reklam 12,8 proc. mniej niż rok wcześniej, Discovery Channel - 13,3 proc., a AXN - 24,1 proc. mniej. Natomiast sierpniowe wpływy reklamowe TV Puls stanowiły tylko 44,2 proc. tych sprzed roku, a 4fun.tv - zaledwie 14,2 proc.












