Temu z największą liczbą reklam na Facebooku i Instagramie. Plus z największym zasięgiem

Najwięcej reklam w 2024 roku w systemie Meta (Facebook, Instagram) miało na swoim koncie Temu Poland, zaś reklamę o największym zasięgu wyemitował Plus – wynika z najnowszego raportu firmy Sotrender. Średni CPM, w porównaniu do 2023 roku, spadł o ponad złotówkę i osiągnął wartość 2 zł 82 gr, a 22,5 proc. wszystkich reklam dotarło do mniej niż tysiąca odbiorców.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Temu z największą liczbą reklam na Facebooku i Instagramie. Plus z największym zasięgiem
fot. Rex Features/East News

W minionym roku reklamodawcą, który wyemitował najwięcej reklam była platforma Temu Poland – liczba reklam na jej koncie przekroczyła 124 tysiące. Na drugim miejscu, daleko w tyle, uplasował się CityFit z 17 tys. reklam, na miejscu trzecim Żabka Polska z liczbą 11 tys. reklam, a na miejscu czwartym Lidl Polska z liczbą reklam nieprzekraczającą 10 tys.

W podziale na branże, najwięcej reklam pojawiło się w segmencie Zakupy i handel (215 066). Na pozostałych miejscach podium znalazły się branże: Odzież i akcesoria oraz Zdrowie i uroda (marki).

Temu Poland z największymi zasięgami
Podobnie jak ranking największej liczby reklam, tak i ranking pod względem wskaźnika Reach Score, który informuje o wielkości zasięgów reklamowych, został zdominowany przez Temu Poland. 

Na drugim miejscu uplasował się Lidl Polska z wynikiem 75,89, a na miejscu trzecim SkyShowtime z wynikiem 56,68, co oznacza, że jego zasięgi były niemal o połowę niższe niż Temu Poland.

grafika

Internet światłowodowy od Plusa najbardziej zasięgową reklamą
Reklama Plusa z promocją na Internet światłowodowy była reklamą o największym zasięgu w minionym roku – dotarła do 17 milionów Polaków. Co ciekawe, zaczęła być emitowana dopiero w ostatnich dniach roku – 23 grudnia.

Na miejscu drugim znalazło się Allegro z reklamą Allegro Black Weeks, a na trzecim Lidl Polska, promujący benefity płynące z posiadania aplikacji. Zasięg obydwu reklam przekroczył 16 milionów.

Na kolejnych miejscach znalazła się reklama Max, promująca drugi sezon serialu Odwilż, Lidla (ponownie dotycząca aplikacji Lidl Plus) oraz JYSKa (dotycząca obniżki cen produktów).

Rok znacznego spadku średniego CPMu
W 2024 roku odnotowano znaczny spadek średniego CPMu. Podczas gdy w 2023 roku wyniósł on 3 zł 92 gr, w minionym roku osiągnął wartość 2 zł 82 gr, co daje spadek o ponad złotówkę (o 28 proc.).

W niektórych branżach średni CPM był jednak znacznie wyższy. W branży edukacyjnej osiągnął on średnią wartość ponad 11 zł, w branży alkoholowej ponad 8 zł, a w przypadku nieruchomości ponad 5 zł.

Z kolei średni CPM nie uległ znaczącej zmianie – osiągnął poziom 93 gr, co daje wzrost o niecałe 8% w porównaniu do 2023 roku.

W niektórych branżach kształtował się on ponownie nieco inaczej. Osiągał wyższe wartości w przypadku segmentów: Nauka i technologie (2 zł 30 gr), Catering i dostawa żywności (1 zł 85 gr) czy Jedzenie i żywność (1 zł 67 gr).

Najbardziej łaskawym reklamowo okresem w roku był dla marketerów sierpień, kiedy to zarówno średni CPC jak i CPM były najniższe (odpowiednio 75 gr i 2 zł 2 gr).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Arabski fundusz i Comcast mogą kupić właściciela TVN

Arabski fundusz i Comcast mogą kupić właściciela TVN

Po krytyce z kancelarii prezydenta szefowa KRRiT wszczyna postępowanie. Chodzi o film w TVP

Po krytyce z kancelarii prezydenta szefowa KRRiT wszczyna postępowanie. Chodzi o film w TVP

PKO Bank Polski z kampanią o inwestowaniu. W roli głównej Szymon Majewski i „marynarka z kieszeniami”

PKO Bank Polski z kampanią o inwestowaniu. W roli głównej Szymon Majewski i „marynarka z kieszeniami”

Kancelaria Premiera szuka do pracy mistrza social mediów

Kancelaria Premiera szuka do pracy mistrza social mediów

Filmweb stawia na social media – nowa struktura, nowi liderzy, nowa oferta
Materiał reklamowy

Filmweb stawia na social media – nowa struktura, nowi liderzy, nowa oferta

Cios prokuratory w o. Rydzyka. Przesłuchanie w urodziny Radia Maryja

Cios prokuratory w o. Rydzyka. Przesłuchanie w urodziny Radia Maryja