„The Guardian” rezygnuje z zamieszczania reklam firm paliwowych. Chce walczyć ze zmianami klimatu

Brytyjski dziennik „The Guardian” zapowiedział, że rezygnuje z zamieszczania u siebie reklam promujących koncerny paliwowe oraz inne firmy związane z sektorem wykorzystującym paliwa kopalne. Kierownictwo gazety wyjaśnia, że nie chce wspierać podmiotów przyczyniających się do szkodliwych zmian klimatycznych, choć liczy się ze stratami finansowymi z powodu mniejszej liczby zamożnych reklamodawców.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
„The Guardian” rezygnuje z zamieszczania reklam firm paliwowych. Chce walczyć ze zmianami klimatu
Katharine Viner, redaktor naczelna „Guardiana”

Wydawany przez Guardian Media Group brytyjski dziennik „The Guardian” poinformował, że w trybie natychmiastowym rezygnuje z zamieszczania u siebie reklam koncernów paliwowych, sieci stacji benzynowych czy firm zajmujących się wydobyciem i sprzedażą paliw kopalnych.

W trosce o środowisko

Dziennik wyjaśnia, że decyzja dotycząca liczby i rodzaju reklamodawców jest spowodowana chęcią odcięcia się gazety od tego segmentu przemysłu, który w najbardziej bezpośredni sposób przyczynia się do niekorzystnych zmian klimatycznych zachodzących obecnie na Ziemi.

W komunikacie szefostwo „Guardiana” podkreśla, że większość firm będących największymi trucicielami środowiska wykorzystuje media aby podkreślić swoje rzekome wysiłki na rzecz ratowania klimatu, choć w rzeczywistości nie podejmują poważniejszych działań w kierunku zmniejszenia emisji szkodliwych substancji do środowiska.

„Guardian” zapowiada jednocześnie że będzie zwiększał na swoich łamach liczbę materiałów związanych z ochroną klimatu i nowymi rozwiązaniami które mają powstrzymać obecne szkodliwe procesy z tym związane.

Będą straty finansowe

Zapowiadając zmianę w polityce reklamowej Hamish Nicklin, dyrektor odpowiedzialny za przychody „Guardiana” przyznał, że będzie to miało dla gazety konsekwencje finansowe.

Obecnie 40 proc. przychodów dziennika pochodzi z reklam i jego szefostwo liczy się z tym że decyzja o rezygnacji z części tych wpływów może być finansowo dotkliwa. Jednak „Guardian” jest skłonny pogodzić się z tym mając na uwadze globalne dobro środowiska.

Rezygnacja „Guardiana” z reklam segmentu paliwowego zbiega się w czasie z pojawieniem się na stanowisku szefowej Guardian Media Group Annette Thomas. Redaktor naczelną „Guardiana” jest od 2015 r. Katharine Viner.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"