Zmiany w polityce związanej z płatnymi treściami w serwisie The Telegraph zapowiedział podczas spotkania z pracownikami Nick Hugh, który w lipcu br. został szefem Telegraph Media Group.
Według planów w nadchodzących tygodniach i miesiącach The Telegraph zamierza w znaczącym stopniu rozszerzyć zakres treści które będą dostępne dla użytkowników serwisu za paywallem.
Obecnie w zamian za subskrypcję w wysokości 2 funtów tygodniowo czytelnicy mają dostęp jedynie do wyselekcjonowanych materiałów premium. Natomiast w przyszłości opłacie będzie podlegać dostęp do większej liczby artykułów, szczególnie tych poświęconych polityce, biznesowi oraz sportowi – w tym ostatnim wypadku płatne będą głównie materiały dotyczące rugby i piłki nożnej, dyscyplin bardzo popularnych na Wyspach Brytyjskich.
Wydawca planuje, że do końca br. za paywallem znajdzie się ok. jednej trzeciej wszystkich treści publikowanych przez The Telegraph. Bardziej agresywna polityka dotycząca płatnego dostępu ma być sposobem na poprawę wyników finansowych Telegraph Media Group, bowiem w poprzednim roku fiskalnym wydawca zanotował zyski na poziomie 13,7 mln funtów, co oznacza spadek o 50 proc. rok do roku.












