Rekordowy rok w App Store i Google Play. 135 mld dolarów na aplikacje mobilne

W 2021 roku użytkownicy urządzeń przenośnych wydadzą na aplikacje mobilne rekordową kwotę 135 mld dolarów – wynika z analiz firmy AppAnnie. Do końca bieżącego roku liczba ściągnięć oprogramowania ze sklepów App Store i Google Play sięgnie 140 miliardów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Rekordowy rok w App Store i Google Play. 135 mld dolarów na aplikacje mobilne

Według AppAnnie w 2021 r. całkowite wydatki mają wzrosnąć o prawie 25 proc. i osiągnąć poziom 135 mld dol. Podobnie jak w poprzednich latach, dominują wydatki w systemie iOS: 65 centów z każdego dolara wydanego w segmencie aplikacji przypada na użytkowników Apple. Najwięcej wydają gracze - generują oni około 60 proc. przychodów z systemu iOS i prawie 80 proc. kwot wydawanych w Google Play.

grafika

Poza grami, ponad jedna trzecia wydatków niezwiązanych z grami pochodzi z aplikacji rozrywkowych i społecznościowych. Analitycy przewidują, że w najbliższych latach oba te sektory odnotują ogromny wzrost - w 2022 r. przychody z aplikacji rozrywkowych wzrosną do 12 mld dol. To dwa razy więcej niż w roku 2020.

Do końca br. użytkownicy mobilni pobiorą blisko 140 mld nowych aplikacji - to o 10 mld więcej niż w 2020 r. i 20 mld więcej niż w 2019 r., co oznacza wzrost o 8 proc. rok do roku.

Dynamika pobrań jest odwrotna niż w przypadku wydatków. Tutaj dominuje Google Play. Zgodnie z przewidywaniami w 2021 r. Google Play będzie odpowiadał za ponad 100 mld pobrań aplikacji.

W ujęciu regionalnym, Indie były krajem nr 1 od początku roku, odpowiadając za 20 proc. globalnych pobrań aplikacji z iOS i Google Play łącznie. Za nimi uplasowały się Stany Zjednoczone (9 proc.) i Brazylia (8 proc.).

grafika

Ekosystem TikToka na czele

Według analityków „efekt TikToka” jest wyraźnie widoczny w danych dotyczących przełomowych aplikacji w 2021 r. Platforma należąca do ByteDance do dzielenia się wideo jest obecnie globalną siłą kulturową.

Zgodnie z raportem jej wpływ na dane z 2021 r. jest oczywisty. Zajęła ona 2. miejsce w rankingu wydatków na aplikacje, a także wywindowała CapCut na szczyt rankingu pobrań. Dlaczego? Ponieważ CapCut to narzędzie do edycji dla TikToka, które zostało wprowadzone na rynek globalny w kwietniu 2020 r.

grafika

Rosną gry mobilne

Dane dotyczące wydatków na rok 2021 pokazują, że gry mobilne wygenerują około 90 mld dol. całkowitego przychodu. Rok 2021 w branży gier był równie dynamiczny, jak każdy poprzedni. Jak można było przewidzieć, w czołówce listy przebojów znalazły się gry casual.

Na szczycie zestawienia jest Bridge Race firmy Supersonic, a na drugim miejscu Hair Challenge. Ta ostatnia jest jednym z trzech tytułów przyjaznych kobietom w pierwszej dziesiątce. Produkty te łączą łamigłówki z osobistą stylizacją. Pozostałe dwie gry to Project Makeover i High Heels, które niedawno przekroczyły kamień milowy, jakim jest ponad 100 mln pobrań na całym świecie w ciągu zaledwie 11 miesięcy.

grafika

Disney+ i HBO Max rzucają wyzwanie YouTube’owi

W zestawieniu AppAnnie pod względem czasu spędzanego w aplikacjach do oglądania wideo na pierwszym miejscu globalnie znalazł się YouTube. Według analityków warto jednak zwrócić uwagę na obecność Disney+ i HBO Max odpowiednio na 3. i 5. pozycji. Disney+ Hotstar (należący do Star India i zarządzany przez Disney Media and Entertainment Distribution) jest na 8. miejscu.

Badania szacują, że czas spędzony w Disney+ na telefonach z Androidem osiągnie 975 mld godzin globalnie w 2021 r. Eksperci podkreślają, że niszowe produkty są również cechą przestrzeni streamingu wideo. Crunchyroll, na przykład, jest poświęcony filmom anime. Znalazł się on na 9. miejscu w USA i Wielkiej Brytanii. Dane pokazują również, że ponad jedna czwarta całkowitego czasu spędzonego w Crunchyroll na Androidzie była napędzana przez brazylijskich użytkowników.

grafika

TikTok rządzi w social media

Podobnie jak gry, również aplikacje społecznościowe są bardzo dynamicznie rozwijającym się sektorem. AppAnnie szacuje, że w 2022 r. aplikacje społecznościowe zarobią 9 mld dol., co stanowi wzrost o 82 proc. w stosunku do roku 2020.

TikTok prowadzi w rankingu wydatków na całym świecie (oraz w USA i Wielkiej Brytanii). Jednakże, na miejscach 2 i 3 znajdują się odpowiednio BIGO LIVE i Discord. Discord, który łączy sieci społecznościowe z komunikacją głosową i grami, ma ponad 205 mln aktywnych użytkowników na całym świecie (stan na październik 2021 r.). Z kolei Facebook, najpopularniejsza aplikacja mobilna na świecie pod względem wydatków z kieszeni użytkowników w 2021 r. plasuje się globalnie na 4. miejscu, a w USA – dopiero na ósmym.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska