Czwartą edycję reality-show „Top Chef” oglądać można w Polsacie w środy o godz. 20.40 począwszy od 4 marca br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po trzech odcinkach średnia oglądalność formatu wyniosła 1,54 mln widzów. Przełożyło się to na 9,69 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 13,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Widownia programu spada z odcinka na odcinek, największą oglądalność zgromadził pierwszy z nich, który obejrzało średnio 1,67 mln osób.
Oglądalność formatu odcinek po odcinku
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Top Chef” stracił 110 tys. widzów. Trzy pierwsze odcinki drugiej serii programu śledziło bowiem 1,65 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 10,31 proc. oraz 14,76 proc. (więcej na ten temat).

Nowa seria reality-show ma niemal tyle samo widzów, co nadawana jesienią ub.r. trzecia edycja formatu, którą śledziło średnio 1,53 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 10,06 proc. i 14,38 proc. (zobacz te dane).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nasz-nowy-dom-hitem-polsatu-stacja-pokonuje-konkurencje ##
W czasie emisji „Top Chefa” Polsat zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest Dwójka emitująca „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przekłada się na 27,35 proc. udziału. Gorzej od Polsatu wypadają TVP1 („Uwikłani”, „Po prostu. Program Tomasza Sekielskiego” i mecze Ligi Mistrzów; 9,34 proc.) i TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Ugotowani” i „Project Runway”; 7,66 proc.).Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN wyprzedza Jedynkę.
Widownia „Top Chefa” na tle konkurencji

W programie „Top Chef” w różnych zadaniach kulinarnych rywalizuje 14 kucharzy. Ocenia ich czteroosobowe jury, w którego składzie są: Wojciech Modest Amaro, Ewa Wachowicz, Maciej Nowak i Grzegorz Łapanowski, który jest jednocześnie gospodarzem show. Program produkuje firma Jake Vision.











