Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że pozycję lidera utrzymał tygodnik “Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem we wrześniu br. wyniosło 105 471 egz., co oznacza wzrost o 5,31 proc. względem września ub.r. Tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer), zajął natomiast miejsce drugie i miał wynik na poziomie 101 883 egz. (wzrost o 4,52 proc.)
Trzecim najpopularniejszym magazynem motoryzacyjnym i jednocześnie najchętniej kupowanym miesięcznikiem o tej tematyce był wydawany przez Grupę Burda “Top Gear”. Miał on w dziewiątym miesiącu br. rozpowszechnienie płatne razem wynoszące 69 910 egz. Zanotował tym samym spadek o 7,3 proc.
Zajmujący drugie miejsce wśród miesięczników motoryzacyjnych “Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) stracił 9,02 proc., co dało mu wynik na poziomie 43 657 egz. Na trzeciej pozycji znalazł się magazyn “Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego rozpowszechnianie płatne razem zmalało o 1,18 proc. i wyniosło 40 406 egz.

Tuż zaraz za “Auto Moto”, na czwartym miejscu, uplasował się wprowadzony we wrześniu br. na rynek przez Wydawnictwo Zwierciadło nowy miesięcznik “Cars” (więcej na ten temat). Rozpowszechnianie płatne razem jego pierwszego numeru wyniosło 40 208 egz.
Największy spadek w rankingu zanotował magazyn “V 12” (Dante Cinque Wydawnictwo). Jego wynik poszedł w dół o 23,09 proc. do 9 123 egz. Natomiast wzrostem sprzedaży wśród miesięczników pochwalić się może jedynie pismo “Classic Auto” (Stratos Concept). Znajdujący się na ostatniej pozycji rankingu tytuł rozszedł się we wrześniu br. w nakładzie 7 766 egz., czyli wyższym o 3,8 proc. niż rok wcześniej.
We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. największy wzrost rozpowszechniania płatnego razem zanotował tygodnik “Auto Świat” - o 7,83 proc., zaś największy spadek dotknął miesięcznika “Auto Świat Poradnik”, którego wynik zmalał aż o 20,18 proc.












