W Polsce nie ma wiarygodnych badań dotyczących liczebności osób transpłciowych, ostrożne próby oszacowania wskazują na około 1,5 proc. społeczeństwa.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fanfik-netflix-casting-osoba-transplciowa-niebinarna ##
Brak akceptacji w najbliższym, rodzinnym otoczeniu, niechęć nauczycieli dotycząca używania wobec osób transpłciowych preferowanych imion i zaimków zgodnych z płcią odczuwaną, dyskryminacja w obszarze opieki zdrowotnej czy określanie transpłciowości w dyskursie publicznym „modą” lub „fanaberią” – to tylko przykładowe problemy, z którymi osoby trans spotykają się w codziennym życiu. Do tego dochodzi żmudny, kosztowny i wciąż od lat nieuregulowany w Polsce proces tranzycji prawnej, który wymusza konieczność sądowego pozwania rodziców w celu wprowadzenia zmian w dokumentach. Przy czym dla osób niebinarnych nawet ta droga pozostaje w naszym kraju niedostępna.

Akcja społeczna pod hasłem "My, Rodzice dzieci trans" to wyraz sprzeciwu wobec hejtowi skierowanemu w stronę osób transpłciowych i ich rodzin.

"My, Rodzice dzieci trans"
W ramach kampanii "My, Rodzice dzieci trans" powstały spoty, w których matki i ojcowie osób transpłciowych pokazują swoją perspektywę na życie z tematem transpłciowości w rodzinie, na realia codzienności, z którą mają do czynienia, na problemy, które dotykają te rodziny. Mają te same troski i marzenia jak wszyscy inni rodzice: aby ich dzieci były zdrowe, bezpieczne, miały przyjaciół, mogły kochać, rozwijać swoje pasje. Chcą uchronić je przed hejtem i agresją, przemocą słowną i fizyczną. Domagają się dla swoich dzieci równych praw.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/piotr-jacon-krytyka-jaroslaw-kaczynski-osoby-transplciowe ##

- To są normalne rodziny, transpłciowość dziecka jest tylko jednym z aspektów ich codzienności. Ale za tym doświadczeniem transpłciowości w rodzinie idą konkretne problemy, których często społeczeństwo nie rozumie. Nie dlatego, że nie chce, ale dlatego, że praktycznie nic o nich nie wie - mówią twórcy kampanii "My, Rodzice dzieci trans".
Dodatkowo kampania obejmie publikacje w mediach, w tym współpracę z partnerem (naTemat.pl) Elementem akcji będzie ponadto publikacja książki "My, trans" znanego dziennikarza Piotra Jaconia, w formie audiobooka. Na potrzeby inicjatywy powstała też strona internetowa zrozumiectransplciowosc.pl (strona internetowa ruszy 31 marca), z której można dowiedzieć się więcej na temat transpłciowości. Kampania potrwa do końca kwietnia.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/elliot-page-zdjecie-coming-out-osoba-niebinarna ##

Reżyserem krótkich form dokumentalnych prezentowanych w ramach kampanii na stronie zrozumiećtranspłciowość.pl jest Marek Kozakiewicz. Kampanię wsparła ponadto agencja Molecular Worldwide, odpowiedzialna za koncepcję i realizację całej akcji, a także agencja 24/7Communication, która zajęła się działaniami PR.
Za produkcję odpowiada Flota Filmowa, z kolei postprodukcję wspierają: Televisor oraz Efektura.











