W TV Republika sześć razy mniej reklam niż przed bojkotem

Z początkiem lutego br. znacząco spadła liczba reklam na antenie TV Republika - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Jest ich średnio zaledwie ok. 100 dziennie, podczas gdy w listopadzie czy grudniu liczba spotów dochodziła czasem do ponad 600 w ciągu doby. Spoty ze stacji wycofało wiele firm, protestując przeciw mowie nienawiści.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
W TV Republika sześć razy mniej reklam niż przed bojkotem
Tomasz Sakiewicz w spocie autopromocyjnym TV Republika

Na potrzeby tej publikacji przeanalizowaliśmy dzień po dniu bloki reklamowe w Telewizji Republika w okresie od 26 stycznia do 8 lutego br. W ostatnich dniach stycznia liczba spotów emitowanych w ciągu doby dochodziła do 270. Wtedy w stacji reklamowały się jeszcze takie marki jak Biedronka, Milka (Mondelez), Nurofen, Haribo, Kia, Eurosach, Colgate czy XTB. 

Od początku lutego większość z wymienionych marek nie pojawia się już w TV Republika. W ciągu doby pokazywanych jest już tylko nieco ponad 100 spotów. Przykładowo 5 lutego było ich 108, a 6 lutego - 101.

Wśród marek dalej obecnych w blokach reklamowych na antenie TV Republika są m.in. Lidl, Febrisan (Takeda), Riso, Amol (Orifarm), Grześki (Colian), Tchibo, Nizoral i Cholinex (Stada Polska), Collaflex, C-Vitum, D-Vitum, Destresan (wszystkie należą do Oleofarmu), Berlinki (Animex), Vectra, Amol (Orifarm), 4 life direct.

W stacji reklamują się też spółki z Skarbu Państwa: Alior Bank, PKO BP i Totalizator Sportowy, a także grupa Cyfrowy Polsat, ze swoimi markami Plus, Plush i Polsat Box. Brokerem czasu reklamowego w TV Republika jest Polsat Media. 

Bojkot TV Republika po słowach o imigrantach

W pierwszym tygodniu stycznia br. wielu reklamodawców zaczęło wstrzymywać emisje swoich reklam w TV Republika w odpowiedzi na skandaliczne słowa Jana Pietrzaka i Marka Króla. Pierwszy mówił o barakach dla imigrantów, drugi - o chipowaniu imigrantów jak psy. Jako pierwsze decyzje o wstrzymaniu reklam w tej stacji podjęły - sprowokowane krytyką ze strony internautów - IKEA i mBank. Potem zaczęli dołączać kolejni: Pyszne.pl, Kaufland, USP Zdrowie, i wielu innych. Firma Wedel z kolei zamieniła spoty w plansze z definicją mowy nienawiści.

Niektórzy marketerzy zdecydowali o emisji reklam zgodnie z mediaplanem, by uniknąć kar, jakie zapowiedziało biuro reklamy Polsat Media - na wstrzymanie emisji spotów - zgodnie z regulaminem - groziły kary w wysokości sięgające nawet 100 proc. wartości całej kampanii.  Efekt wstrzymywanych reklam widać było w liczbie spotów - zmalała o połowę w porównaniu do grudnia, do ok. 250 na dobę. 

22 stycznia na antenie TV Republika pojawiły się 3-minutowe spoty z telezakupami. Najpierw pokazywano pięć takich klipów w godzinach południowych. Od czwartku 1 lutego jest ich dużo więcej, ok. 10 każdego dnia. Pierwszy jest emitowany już przed godz. 9, a ostatni - po 17. Wcześniej stacja przez kilka lat pasmo telezakupowe pokazywała wczesnym popołudniem. Kilka tygodni temu zostało ono przesunięte na godz. 5-7 rano, a z początkiem lutego - na godz. 5-6.

- Spoty, które mamy, przesunęliśmy na prime time, bo wtedy lepiej się na nich zarabia. I zrobiło się miejsce w ramówce w porach dla gospodyń domowych. Telezakupy to dobre źródło zarobków - tłumaczył portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, prezes i redaktor naczelny stacji.

"Spoty u nas przynoszą ogromne korzyści"

- Z różnych stron docierają do nas informacje o tym, że reklamy wyświetlane na naszej antenie przynoszą reklamodawcom ogromne korzyści - czytamy w opublikowanym wpisie. Sprecyzowano, że chodzi o efekty sprzedażowe. - Zarówno nasi reklamodawcy, jak i ich klienci, informują nas o skokowym wzroście sprzedaży. Niektóre z nich trzeba nawet domawiać, gdyż zamówień jest coraz więcej - opisała spółka. - Niezmiernie nas to cieszy! Dziękujemy za to, że darzą nas Państwo tak dużym zaufaniem! Liczymy na dalszą owocną współpracę również z kolejnymi potencjalnymi reklamodawcami - dodała.

Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 215 233 osoby, co dało 4,01 proc. udziału w rynku oglądalności. Rok wcześniej stacja miała 0,12 proc. udziału. Po skokowym wzroście oglądalności Polsat Media już dwa razy mocno podniósł ceny reklam w stacji (pierwszym razem z 550 zł za spot do ponad 12 tys. zł). Druga podwyżka obowiązuje od początku lutego.

W 2022 roku Telewizja Republika zanotowała wzrost przychodów o 10,9 proc. do 19,53 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Dodatnią rentowność osiągnęła dopiero drugi raz w swojej 10-letniej historii. W ciągu 11 lat działalności nadawca wiele razy sprzedawał swoje nowe akcje. Pod koniec 2022 roku przeprowadził 41. emisję walorów, objęły je wtedy spółki zarządzające tytułami prasowymi i internetowymi Tomasza Sakiewicza.

Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 215 233 osoby, co dało 4,01 proc. udziału w rynku oglądalności. Rok wcześniej stacja miała 0,12 proc. udziału. Po skokowym wzroście oglądalności Polsat Media już dwa razy mocno podniósł ceny reklam w stacji. Druga podwyżka obowiązuje od początku lutego.

Czytaj więcej na:

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-republika-jak-ogladac-mux-ile-zarabia-z-reklam

3-minutowe spoty z telezakupami na antenie Telewizji Republika pojawiły się 22 stycznia. Do końca zeszłego miesiąca codziennie pokazywano pięć takich klipów w godzinach południowych. Od czwartku 1 lutego jest ich dużo więcej, ok. 10 każdego dnia. Pierwszy jest emitowany już przed godz. 9, a ostatni - po 17. Wcześniej stacja przez kilka lat pasmo telezakupowe pokazywała wczesnym popołudniem. Kilka tygodni temu zostało ono przesunięte na godz. 5-7 rano, a z początkiem lutego - na godz. 5-6.

Czytaj więcej na:

https://www.wirtualnemedia.pl/tv-republika-telezakupy-reklama-michal-rachon-danuta-holecka-milosz-kleczek,7169438885382273a

3-minutowe spoty z telezakupami na antenie Telewizji Republika pojawiły się 22 stycznia. Do końca zeszłego miesiąca codziennie pokazywano pięć takich klipów w godzinach południowych. Od czwartku 1 lutego jest ich dużo więcej, ok. 10 każdego dnia. Pierwszy jest emitowany już przed godz. 9, a ostatni - po 17. Wcześniej stacja przez kilka lat pasmo telezakupowe pokazywała wczesnym popołudniem. Kilka tygodni temu zostało ono przesunięte na godz. 5-7 rano, a z początkiem lutego - na godz. 5-6.

Czytaj więcej na:

https://www.wirtualnemedia.pl/tv-republika-telezakupy-reklama-michal-rachon-danuta-holecka-milosz-kleczek,7169438885382273a

3-minutowe spoty z telezakupami na antenie Telewizji Republika pojawiły się 22 stycznia. Do końca zeszłego miesiąca codziennie pokazywano pięć takich klipów w godzinach południowych. Od czwartku 1 lutego jest ich dużo więcej, ok. 10 każdego dnia. Pierwszy jest emitowany już przed godz. 9, a ostatni - po 17. Wcześniej stacja przez kilka lat pasmo telezakupowe pokazywała wczesnym popołudniem. Kilka tygodni temu zostało ono przesunięte na godz. 5-7 rano, a z początkiem lutego - na godz. 5-6.

Czytaj więcej na:

https://www.wirtualnemedia.pl/tv-republika-telezakupy-reklama-michal-rachon-danuta-holecka-milosz-kleczek,7169438885382273a

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję