TVN bezkonkurencyjny wieczorami, TVP1 liderem tylko przez dwa tygodnie

Przez większość jesiennego sezonu pod względem tygodniowych udziałów w prime-time liderem była stacja TVN. Tylko dwa razy na pierwszym miejscu znalazła się TVP1 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl opartego na analizie Lowe Media.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

W okresie od 1 września do 7 grudnia br. telewizja TVN zajmowała pierwsze miejsce pod względem średniego udziału w grupie 4+ w prime time (wieczorne pasmo największej oglądalności) przez dziewięć z 14 tygodni - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych dla Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Lowe Media.

Najwyższy wynik (15,96 proc.) TVN odnotował w tygodniu od 27 października do 2 listopada br. Poziom 15 proc. stacja przekroczyła aż w 10 tygodniach. Natomiast najgorszy wynik TVN dotyczył pierwszego tygodnia grudnia, gdy jego średni tygodniowy udział wyniósł 14,17 proc. Zajął wtedy drugie miejsce. Wówczas stacja emitowała już tylko nieliczne premierowe pozycje z jesiennej ramówki.

Tylko przez trzy tygodnie liderem rynku telewizyjnego w prime-time był Polsat - miało to miejsce w okresie od 15 do 21 września, gdy stacja pokazywała finał Mistrzostw Świata w siatkówce mężczyzn (w tym tygodniu stacja odnotowała najwyższy wynik - 16,05 proc.), a także między 6 a 19 października. Najsłabiej Polsat wypadł w tygodniu od 24 do 30 listopada, gdy już zakończył emisję prawie wszystkich jesiennych nowości. Wówczas jego udział wyniósł tylko 12,01 proc., co dało mu dopiero czwarte miejsce w rynku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-jesienia-liderem-w-grupie-wszystkich-widzow-tvn-dominowal-w-16-49 ##

Wyniki TVP1 i TVP2 jesienią były zazwyczaj niższe od udziałów ich komercyjnych konkurentów. Jedynce udało się jednak dwa razy zostać liderem rynku - nastąpiło to pod koniec sezonu - w tygodniach 17-23 listopada i 1-7 grudnia br. Najlepszy udział (15,09 proc. ) osiągnęła w pierwszym z tych tygodni.

Z kolei Dwójka nie była na pierwszym miejscu ani razu. Najlepiej wypadła w tygodniu od 27 października do 2 listopada, gdy jej udział wyniósł 13,12 proc. Zajęła wtedy trzecią lokatę.

grafika

W grupie komercyjnej także przez większość sezonu (dziewięć tygodni) liderem w paśmie wieczornym była telewizja TVN, najlepszy wynik osiągając w pierwszym tygodniu jesiennej ramówki , gdy jej udział wynosił 17,35 proc. Najsłabiej TVN wypadł w pierwszym tygodniu grudnia, gdy z wynikiem na poziomie 14,98 proc. zajął drugie miejsce.

Polsat na czele rynku w grupie 16-49 był przez pięć tygodni, notując najwyższy udział na poziomie 18,33 proc. w tygodniu od 13 do 19 października (wówczas transmitował m.in. mecz w piłce nożnej Polska-Szkocja) Najgorzej kanał ten poradził sobie w drugim tygodniu jesiennej ramówki, gdy jego udział wyniósł tylko 14,16 proc. (był wówczas i tak wiceliderem).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-jesienia-pokazal-najpopularniejsze-bloki-reklamowe-w-tvn-bylo-ich-najwiecej ##

Jedynka i Dwójka przez cały sezon jesienny plasowały się albo na trzecim albo na czwartym miejscu, notując zdecydowanie słabsze udziały od TVN i Polsatu. Najlepszy wynik (11,61 proc.) TVP1 odnotowała w tygodniu 17-23 listopada i była wówczas trzecia. Z kolei Dwójce udało się osiągnąć najwyższy udział (10,76 proc.) w tygodniu 27 października - 2 listopada (również zajęła trzecią lokatę).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"