TVN Discovery Polska nawiązało partnerstwo z MIT Enterprise Forum CEE. „Nowe technologie napędzają naszą transformację”

TVN Discovery Polska nawiązało partnerstwo z MIT Enterprise Forum CEE. Celem współpracy jest rozwój mediów cyfrowych komercyjnego nadawcy, w tym serwisu player.pl. - Świat mediów zmienia się w zawrotnym tempie, nowe technologie napędzają naszą transformację - mówi Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVN Discovery Polska nawiązało partnerstwo z MIT Enterprise Forum CEE. „Nowe technologie napędzają naszą transformację”

Współpraca TVN z MIT Enterprise Forum CEE ma na celu wypracowanie innowacji technologicznych dla mediów cyfrowych komercyjnego nadawcy w następujących obszarach: personalizacja treści w usługach cyfrowych, predykcje zachowań użytkowników „real-time”, tworzenie treści z wykorzystaniem fikcyjnych postaci oraz sztucznej inteligencji, płatności przyszłości za produkty i usługi online, bezpieczna identyfikacja widza w przestrzeni cyfrowej, automatyczne tłumaczenia i transkrypcje, kodowanie i transmisja video z wykorzystaniem rozwiązań Low Latency/Ultra-LL oraz procesy powtarzalne w publishingu i HbbTV.

- Cieszymy się bardzo z partnerstwa z MIT Enterprise Forum CEE. Świat mediów zmienia się w zawrotnym tempie, nowe technologie napędzają naszą transformację. Player oraz nasze pozostałe usługi cyfrowe, zarówno te dla konsumentów jak i B2B, od lat są w czołówce najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku. Dzięki współpracy z Fundacją chcemy utrzymać ten trend, tworząc most między nami, a najbardziej kreatywnymi ludźmi i młodymi firmami z branży - mówi Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital.

Ważnym aspektem współpracy ma być również przyszłość reklamy online, w tym wirtualnego product placement, kreacji zindywidualizowanych reklam graficznych „real-time”, czy cross-media-attention i OOH.

- To dla nas wielki sukces i powód do dumy, że do grona partnerów MIT Enterprise Forum CEE dołącza TVN, wiodący nadawca telewizyjny na polskim rynku, część globalnej grupy medialnej Discovery Inc., której programy inspirują, edukują i bawią widzów na całym świecie. Przez lata we współpracy z najlepszymi firmami na rynku udało nam się stworzyć rzeszę nowatorskich rozwiązań. Jestem przekonany, że razem z grupą TVN Discovery Polska zmienimy oblicze polskiego rynku mediów - dodaje Łukasz Owczarek, head of acceleration w Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/player-pl-zmiany-wyglad-menu-nowa-nawigacja-tvn-discovery-polska,7170791671371393a ##

MIT Enterprise Forum CEE jest częścią globalnej sieci MIT Enterprise Forum, afiliowanej z najlepszą na świecie uczelnią technologiczną - Massachusetts Institute of Technology. Celem programu jest wsparcie rozwoju młodych firm i pomysłów biznesowych w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej.

W styczniu 2020 roku player.pl miał 2,47 mln użytkowników i 33,06 mln odsłon - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

W 2018 roku TVN Media, spółka z grupy kapitałowej TVN zajmująca się głównie sprzedażą oferty reklamowej, zanotowała 396,38 mln zł przychodów operacyjnych, o 11,1 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz wzrost wpływów z działalności brokerskiej o 19,8 proc. do 252,78 mln zł. Jednocześnie miała 623,7 mln zł straty netto, głównie wskutek 1 mld zł odpisów na utratę wartości udziałów operatora platformy nc+ i marek, które przeniosła do spółki TVN.

Z kolei w 2018 roku Discovery Polska zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 96,36 mln zł oraz zysku netto z 25,65 do 5,3 mln zł. Firma tłumaczy do spadkiem oglądalności jej stacji. W udostępnionym sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS zarząd Discovery Polska stwierdził, że przychody firmy ze sprzedaży czasu reklamowego zmalały o 6,39 mln zł „przede wszystkim w wyniku spadku oglądalności programów telewizyjnych”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą