Kanały TVN pokażą nam reklamy na podstawie danych z kart płatniczych

Biuro reklamy TVN Media nawiązało strategiczną współpracę z dostawcą płatności cyfrowej Visa. Dzięki danym transakcyjnym reklamy adresowalne sprzedawane przez TVN Warner Bros. Discovery będą mogły precyzyjniej dotrzeć do konsumentów o określonych potrzebach zakupowych czy zarobkach.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Kanały TVN pokażą nam reklamy na podstawie danych z kart płatniczych

Technologia dynamicznej podmiany reklam (DAI) pozwala nadawcom na emitowanie bloków reklamowych adresowanych do konkretnych grup docelowych. Działająca tylko w części Polski sieć restauracji, może przeprowadzić kampanię tylko na tym obszarze. Możliwe jest też dotarcie do odbiorców m.in. tylko zamożniejszych, interesujących się podróżami czy grami na konsole.

Aby taka kampania była skuteczna, konieczna jest wiedza na temat poszczególnych konsumentów. Takową mają serwisy streamingowe, które znajdą adres IP użytkownika i na podstawie wybieranych przez niego produkcji, mogą z dużą dożą prawdopodobieństwa określić jego zainteresowania.

Nie zawsze adres IP wystarczy, żeby skutecznie dotrzeć do konsumentów. Często zdarza się, że mieszkańcom Warszawy w internecie wyświetlają się reklamy o wylocie na wakacje z Krakowa czy Katowic. Firmom rozwijającym usługi DAI zależy więc na dotarciu do banków z precyzyjniejszymi danymi o użytkownikach.

Co da TVN Media współpraca z Visą?

Dzięki nowej współpracy TVN Media z Visa reklamodawcy zyskają możliwość podejmowania decyzji bazujących na wnioskach płynących z danych Visa. Takie podejście pozwala na głębsze zrozumienie zachowań konsumentów, ich preferencji oraz sposobu podejmowania decyzji zakupowych, co  zwiększa skuteczność kampanii reklamowych.

Dostarczane dane mają być odpowiednio przetwarzane, zanonimizowane i agregowane, co zapewni wysoki poziom ochrony prywatności użytkowników. Informacje te są analizowane w ramach określonych obszarów geograficznych w całej Polsce, co umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne targetowanie kampanii reklamowych.

Współpraca z Visą ma być elementem długofalowej strategii. –  Integracja wniosków z danych Visa z naszym ekosystemem reklamowym pozwala dostarczyć reklamodawcom nową jakość targetowania opartą na realnych danych, a dla konsumentów lepszą jakość komunikatów reklamowych – powiedziała Dorota Żurkowska, Group Senior Vice President Revenue w TVN Warner Bros. Discovery.

– W Visa wierzymy, że gospodarka oparta na otwartości na dane niesie możliwości bogatszych i bardziej spersonalizowanych doświadczeń konsumenckich oraz rozwiązań dla firm. Kluczem do tego jest demokratyzacja danych i zbudowanie zaufania do firm, które te dane wykorzystują. Zaufanie leży u podstaw wszystkiego, co robimy w Visa – powiedział Piotr Giziński, Dyrektor Data Insigths & Strategy CEE w Visa.

Firma zapewnia, że dane są bezpieczne. – Nasza sieć, marka, partnerstwa, platformy płatnicze oraz podejście do innowacji opartych na danych powinny przynosić korzyści konsumentom i innym podmiotom, chroniąc jednocześnie ich prywatność. Jednym z takich partnerstw jest współpraca z TVN Media, która pozwala nam wykorzystać doświadczenie zespołu Visa Consulting & Analytics w analizie danych i wykorzystaniu wniosków z niej płynących – dodał.

Zestawienie danych TVN Media i Visa pozwala na budowanie unikalnych profili konsumenckich uwzględniających przyzwyczajenia zakupowe, finanse, podróże, korzystanie z produktów i usług cyfrowych. Dzięki temu możliwe staje się precyzyjne zidentyfikowanie konsumentów we wszystkich segmentach, w tym również w segmencie premium.

– Partnerstwo z Visa to dla nas kolejny krok naprzód w dalszym rozwoju oferty Addressable TV. Dzięki wprowadzeniu danych transakcyjnych Addressable TV staje się jeszcze bardziej efektywnym narzędziem reklamowym, które łączy technologiczną precyzję z realnymi danymi płynącymi z rynku – stwierdził Maciej Ziąbrowski, Digital Strategic Planning & Monetization Director w TVN Warner Bros. Discovery.

TVN Media oferuje reklamy adresowalne od jesieni 2022 roku. Technologią dynamicznej podmiany reklam objęto widzów naziemnych TVN, TVN7 i TTV z aktywną funkcją HbbTV. Później rozszerzono zasięg DAI na serwis streamingowy Player.  Tylko w ciągu pierwszych kilkunastu miesięcy udało się przeprowadzić blisko 300 kampanii w modelu Addressable.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"