TVN zyskuje po wprowadzeniu wiosennej ramówki. "Fakty" lepsze od "Wiadomości"

W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajęła TVP1. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział liderującej TVP1 w okresie od 15 do 21 lutego 2016 roku zmniejszył się o 0,33 pkt. proc. do 12,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,20 pkt. proc. i wyniósł 11,22 proc. Warto dodać, że w zeszłym tygodniu stacja ta zaczęła pokazywać premierowe emisje programów z wiosennej ramówki.

Na ostatnią pozycję podium spadł Polsat. Wynik tej stacji to 10,49 proc., po stracie o 0,30 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,37 proc.; w dół o 0,30 pkt. proc.).

Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,36 proc.; do góry o 0,05 pkt. proc.), TV Puls (3,18 proc.; bez zmian), TTV (1,68 proc.; + 0,01 pkt. proc.), TVP Seriale (1,49 proc.; + 0,02 pkt. proc.) i Stopklatka TV (1,06 proc.; + 0,09 pkt. proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 1,19 pkt. proc. do 13,78 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział uplasował się na poziomie 12,37 proc., po stracie o 0,34 pkt. proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji wyniósł 7,99 proc., po spadku o 0,50 pkt. proc. Zaś czwarta lokata przypadła Dwójce (do góry o 0,09 pkt. proc. do 7,54 proc.).

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził tradycyjnie serial „M jak miłość”, którego odcinek z 15 lutego oglądało 6,90 mln widzów.

Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe”, który dwa dni później do Dwójki przyciągnął średnio 5,28 mln widzów.

Podium uzupełnia „Teleexpress” Jedynki z widownią na poziomie 4,87 mln osób (emisja 8 lutego), a oczko niżej uplasował się kolejny serial TVP2 - „Barwy szczęścia” (4,26 mln widzów; emisja 15 lutego).

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 15.02.2016 - 21.02.2016 - grupa 4+

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 15.02.2016 - 21.02.2016 - grupa 16-49

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela