Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 9 marca do 24 maja 2020 roku zajęło TVN24, które awansowało z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem 11 marca - 26 maja 2019 roku zwiększył się o 32,46 proc. i wyniósł 10,65 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostepnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House.
Dla porównania, w całej populacji TVN24 w analizowanym okresie miało 5,62 proc. udziału, po wzroście o 26,86 proc. W tym ujęciu stacja była szósta tuż za tzw. „wielką czwórka” i TVP Info (po spadku z piątej lokaty).
- Kanał TVN24 także przed pandemią i w analogicznym okresie roku ubiegłego zajmował miejsce na ścisłym podium w tej grupie (druga stacja po TVN). Zmiana trybu pracy i przejście w Home Office, wydłużony czas oglądania telewizji i znaczny wzrost zapotrzebowania na treści informacyjne - w tej grupie także te gospodarcze związane z kolejnymi wersjami Tarcz Antykryzysowych - podniosły wyniki wszystkich stacji informacyjnych, a TVN24 - najsilniejszy w tej grupie - wskoczył na pozycję lidera - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House.

Na drugą lokatę wśród kadry zarządzającej spadł TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 5,80 proc. do 10,58 proc.
Podium uzupełnia Polsat. Udział stacji w analizowanym okresie wyniósł 6,91 proc., po spadku o 9,55 proc. Z piątego na czwarte miejsce awansowała TVP1 (6,03 proc.; w dół o 8,36 proc.), która wyprzedziła TVP2 (5,31 proc.; - 20,51 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-stacji-newsowych-koronawirus-odmrazanie-gospodarki,7170532105676417a ##
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła awansująca do top 20 na dwunastą lokatę stacja History, której udział zwiększył się o 466,67 proc. do 1,19 proc.
Duże wzrosty zanotowały stacje informacyjne: Polsat News (o 161,02 proc. do 3,08 proc. udziału) oraz TVP Info (o 55,79 proc. do 4,44 proc. udziału).

Z kolei największy spadek w top 20 - wynoszący 22,73 proc. do 1,02 proc. - zanotował Polsat 2.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jedynka-pierwszy-raz-ponizej-5-proc-udzialu-w-sluchalnosci-a17-radio-maryja-i-radio-pogoda-tez-traca-w-gore-antyradio,7170755341530753a ##
Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-programow-informacyjnych-kwiecien-2020-fakty-liderem-rekord-wiadomosci,7170708893022337a ##











