Średnia widownia TVP Kultura w okresie od 1 stycznia do 13 sierpnia 2013 roku wyniosła 24 tys. osób. Przełożyło się to na 0,39 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 0,31 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej oglądalność stacji wzrosła o 56,72 proc. Wówczas jej średnia widownia wynosiła 15 tys. osób, a jej udział plasował się odpowiednio na poziomie 0,25 proc. oraz 0,23 proc.
W lipcu br. średnia widownia minutowa TVP Kultura była jeszcze wyższa, bowiem wynosiła ona 27 tys. osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 0,52 proc. oraz 0,42 proc. (więcej na ten temat). W tym samym miesiącu udział tej stacji wśród kanałów z naziemnej telewizji cyfrowej w grupie 4+ wynosił 0,82 proc., a w grupie 16-49 - 0,83 proc. W obu przypadkach dało jej jednak ostatnie miejsce w zestawieniu (poznaj szczegóły).

W rankingu pięciu topowych programów stacji w bieżącym roku wszystkie miejsca przypadły filmom fabularnym. Największą popularnością cieszyła się polska produkcja „Złote Koło”, którą obejrzało 283 tys. osób. Drugie miejsce z oglądalnością na poziomie 270 tys. widzów zajął film „Księżna”.
Z danych cennikowych wynika, że wpływy reklamowe TVP Kultura w okresie od 1 stycznia do 13 sierpnia br. wyniosły 13,7 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. wzrosły one o 20,20 proc., czyli o 2,3 mln zł (dane bez rabatów).
Szefową TVP Kultura jest Katarzyna Janowska.











