TVP ma umowę z Google. Chodzi m.in. o reklamy DAI

Telewizja Polska zawarła umowę ze spółką Google – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Będzie obowiązywać 2 lata, a wartość kontraktu opiewa na 3,2 mln zł.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
TVP ma umowę z Google. Chodzi m.in. o reklamy DAI
fot. AKPA

Zawarta między TVP a Google umowa dotyczy zakupu usługi AdSerwer typu programatycznego Google AdManager360, umożliwiającego emisję reklamy programatycznej oraz reklamy DAI na wszystkie aktualnie dostępne platformy - mobile web, app, desktop web, connected/smart, HbbTV oraz umożliwiającego targetowanie kampanii reklamowych na powierzchniach własnych TVP oraz partnerów, dodatkowo w kanałach social media publicznego nadawcy. 

Kontrakt został zawarty 31 marca w ramach tzw. procedury negocjacyjnej “bez uprzedniej publikacji zaproszenia do ubiegania się o zamówienie”. 

Strategiczne cele TVP

TVP uzasadnia taki sposób wyboru Google tym, że jedynie Google AdManager360 może dostarczyć rozwiązanie Adserwer typu programatycznego, aby biuro reklamy i marketingu TVP mogło spełnić strategiczne cele. 

Te cele to: możliwość emisji reklam w modelu DAI dla transmisji live, VOD, FAST oraz na platformie YouTube; możliwość emisji reklam w kanałach TVP na platformie YouTube;spójne środowisko emisyjno-analityczne dla wszystkich typów reklam dla transmisji live, VOD, FAST oraz platformie YouTube; mechanizm wykrywania adblocków; efektywne środowisko emisyjne uzupełniania reklam z rynku Open Market w przypadku wolnych przestrzeni w blokach reklamowych. 

TVP podkreśla, że na rynku nie ma alternatywy dla środowiska reklamowego Google AdManager360. Publiczny nadawca zauważa, że wariantem jest zbudowanie własnego rozwiązania składającego się z wielu różnych komponentów, jest to - jak twierdzi - jednak “rozwiązanie całkowicie nierozsądne, a na przykładzie Giełdy Papierów Wartościowych – niezwykle czasochłonne, kosztowne i nie dające pewności osiągnięcia zakładanych przez TVP celów”. 

Biuro prasowe TVP odmówiło nam udzielenia szczegółów dotyczących m.in. emisji reklam w modelu DAI. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"