TVP ruszyła z nowym przetargiem na zakup danych telemetrycznych

Telewizja Polska, jak co roku, ruszyła z przetargiem na zakup danych telemetrycznych – wynika z ustaleń Wirtualnemedia.pl. Nowa umowa, podobnie jak dotychczas, zostanie zawarta na rok.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
TVP ruszyła z nowym przetargiem na zakup danych telemetrycznych
fot. Arsen Petrovych/TVP

Dostawcą danych telemetrycznych dla TVP (a także innych nadawców i agencji mediowych zlecających kampanie reklamowe w telewizjach) jest firma badawcza Nielsen Audience Measurement, która jako jedyna bada oglądalność. TVP regularnie co roku rozpisuje przetarg na ich dostawę. 

Aktualne postępowanie dotyczy udostępniania baz danych z ciągłego pomiaru widowni telewizyjnej realizowanego na całym obszarze kraju, na panelu reprezentatywnym ze względu na społeczno-demograficzne cechy gospodarstw domowych posiadających odbiorniki telewizyjne („oglądalność w domu”) oraz panelu osób indywidualnych  w zakresie oglądania telewizji w sytuacjach przebywania poza domem („oglądalność poza domem”). 

Dane te mają też uwzględniać pomiar widowni tv będący miarą rzeczywistego (faktycznego) oglądania telewizji przez członków gospodarstw domowych z odbiornikiem tv i w zakresie danych uzyskanych z uwzględnieniem zmniejszenia oglądalności reklam liniowych na skutek rozszczepiania sygnału programów w celu stosowania reklam w technologii DAI. Wybrana firma będzie też dostarczać dane z pomiaru oglądalności minutowej treści wideo dostarczanych do gospodarstw domowych w kraju, w formie streamingu za pośrednictwem szerokopasmowego dostępu do internetu. 

Badanie założycielskie, zmiana uniwersów

TVP oczekuje, że wybrana firma zrealizuje raz w roku, metodą CAPI, każdorazowo na reprezentatywnej próbie gospodarstw domowych tzw. badanie założycielskie Establishment Survey. Ma również zobowiązać się do zmiany raz w roku tzw. uniwersów, określających wielkość i strukturę osób i gospodarstw telewizyjnych w kraju oraz dokładne odzwierciedlenie tej struktury w konstrukcji panelu telemetrycznego. Stan panelu średnio w miesiącu musi mieścić się w przedziale wartości od 0,9 do 1,1 w stosunku do przyjętych uniwersów dla poszczególnych targetów. 

Telewizja Polska chce, by firma ta zobowiązała się do utrzymania rotacji gospodarstw domowych w panelu na poziomie nie mniejszym niż 5 proc. w skali roku kalendarzowego, a żadne z gospodarstw domowych obecnych w panelu nie będzie przebywać w panelu więcej niż 10 lat. 

Firma badawcza zostanie zobowiązana do zainstalowania mierników w przynajmniej 3 500 gospodarstw domowych (średnia liczba gospodarstw w panelu, w danym miesiącu kalendarzowym, będzie nie mniejsza niż 3 250. Badanie oglądalności ma obejmować co najmniej 157 stacji (dane minuta po minucie). 

Przetarg trwa do 2 września. Nowa umowa na dostawę danych telemetrycznych będzie obejmować okres od 1 października br. i zostanie zawarta na rok. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska