TVP bez przetargu przedłuża umowę z Value Media do kwietnia 2022 roku

Telewizja Polska bez przetargu przedłużyła do końca kwietnia 2022 roku, umowę na obsługę mediową z domem mediowym Value Media należącym do Group One - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Kontrakt wart jest 22,6 mln zł.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Telewizja Polska przedłużyła do 30 kwietnia 2022 roku umowę na planowanie i zakup mediów na potrzeby reklamy publicznej TVP z domem mediowym Value Media (Group One).

Budżet, który w tym okresie obsługiwać będzie agencja wynosi 18,4 mln zł netto (bez VAT), czyli 22,63 mln zł brutto.

Umowę zawarto nie organizując przetargu. TVP skorzystała z możliwości, jakie daje jej Prawo Zamówień Publicznych. Value Media wygrał przetarg na obsługę mediową Telewizji Polskiej latem ub.r. Umowa właśnie dobiega końca.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nowa-siedziba-tvp-info,7170130347239553a ##

Zgodnie z Pzp "zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości".

TVP uzasadnia, że w dniu 14 maja 2020 roku  rozpoczęła przetarg na obsługę mediową przez rok. Wówczas w dokumentacji przetargowej poinformowano, że wartość zamówienia ustalono na kwotę 41 400 000,00 zł wskazując jednocześnie, że w kwocie tej zawarta jest wartość przewidywanych zamówień ustalona na kwotę 18 400 000,00 zł.

TVP planuje 3,2 mld zł wpływów i 250 mln zł straty

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.

Na koniec ub.r. w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.

W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.

W br. Telewizja Polska otrzyma kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"