Udział liderującego Polsatu w okresie od 27 kwietnia do 3 maja 2015 roku zmniejszył się o 1 pkt. proc. do 12,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmalał o 0,42 pkt. proc. i wyniósł 11,88 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Wynik tej stacji to 10,48 proc., po spadku o 0,87 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,99 proc.; do góry o 1,15 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVP Info (3,31 proc.; + 0,44 pkt. proc.), TTV (1,32 proc.; + 0,01 pkt. proc.), TVP Rozrywka (1,27 proc.; + 0,22 pkt. proc.), Polsat News (1,03 proc.; + 0,09 pkt. proc.), Stopklatka TV (0,94 proc.; + 0,11 pkt. proc.) i Polo TV (0,91 proc.; + 0,08 pkt. proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera również uplasował się Polsat. Stacja ta zanotowała spadek o 1,16 pkt. proc. do 13,51 proc. udziału. Drugi był TVN, którego udział zmniejszył się o 1 pkt. proc. do 12,05 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki, która awansowała z miejsca czwartego - udział tej stacji, po wzroście o 1,03 proc., wyniósł 8,76 proc. Z kolei na czwartą lokatę spadła Jedynka (jednak do góry o 0,10 pkt. proc. do 8,25 proc.).
Największą widownię w badanym okresie - 6,73 mln widzów - zgromadził pokazany na antenie TVP2 serial „M jak miłość”.
Drugie miejsce należało do „Rancza” TVP1 z 6,10 mln widzów (emisja 3 maja). Podium uzupełnia serial „Na dobre i na złe” TVP2 z widownią na poziomie 5,24 mln osób.
Tuż za podium uplasowały się „Barwy szczęścia” TVP2 (4,33 mln widzów; 28 kwietnia), a pierwszą piątkę zamyka „Ojciec Mateusz” TVP1 (4,26 mln widzów; 30 kwietnia).

Warto dodać, że najchętniej oglądanym programem rozrywkowym w zeszłym tygodniu byli „Mali giganci”. Format ten 2 maja do TVN przyciągnął uwagę 3,39 mln oglądających.
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 27.04.2015 - 03.05.2015 - grupa 4+
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 27.04.2015 - 03.05.2015 - grupa 16-49











