W ramach opcji Blue profil użytkownika będzie miał niebieski znacznik z grafiką „okejki” oraz dostęp w pierwszej kolejności do nowych narzędzi. Jakie to narzędzia? Niebawem wpisy użytkownika będą wyświetlane u góry na listach komentarzy, wzmianek i wyników wyszukiwania.
Posiadacz profilu z Blue będzie mógł zamieszczać na Twitterze dłuższe treści wideo w jakości 1080 p, edytować zamieszczone już wpisy oraz będzie mu wyświetlane o połowę mniej reklam niż użytkownikom darmowych kont.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/elon-musk-zamienia-biuro-twittera-w-hotel-dla-pracownikow,7169732596832385a ##
Jeśli użytkownik zmieni zdjęcie profilowe lub nazwę, profil straci oznaczenie Blue, zanim nie zostanie ponownie zweryfikowany.
Ile kosztuje Twitter Blue?
Twitter Blue w wersji przeglądarkowej miesięcznie będzie kosztował 8 dolarów, a w aplikacji na iOS - 11 dolarów.

- Dziękujemy za waszą cierpliwość w czasie, w którym pracowaliśmy nad ulepszeniem Blue. Nie możemy się już doczekać, żeby wkrótce przekazać wam więcej - stwierdzono na oficjalnym profilu Twittera.
Równocześnie platforma zapowiedziała, że wycofa oznaczenia „oficjalne” ze zweryfikowanych profili polityków, celebrytów, firm i instytucji publicznych.
W to miejsce w najbliższym tygodniu mają pojawić się dwa nowe znaczniki: złoty dla firm, marek i biznesmenów oraz szary dla instytucji publicznych.

Blue wycofane z Twittera pod fali „podszywek”
Opcję Blue wprowadzono krótko po przejęciu Twittera przez Elona Muska za 44 mld dolarów. Miała stanowić dodatkowe źródło przychodów platformy, początkowo była dostępna w aplikacji na iOS za 7,99 dolarów miesięcznie.

Usługę musiano szybko wycofać, ponieważ na Twitterze pojawiło się sporo profili z niebieskim znacznikiem podszywających się pod znane osoby i marki, m.in. firmy Tesla i SpaceX należące do Elona Muska, Roblox i Nestle, a nawet pod samo oficjalne konto Twittera. Według „Guardiana” nową opcję do szerzenia swoich treści zaczęli wykorzystywać antyszczepionkowcy.
Przywrócenie usługi Blue zapowiadano już na 29 listopada, ostatecznie nastąpi dwa tygodnie później.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najbogatsi-ludzie-na-swiecie-ranking-2022-r-elon-musk-spadek,7169732279817857a ##
W związku z wieloma zmianami na Twitterze po przejęciu go przez Elona Muska aktywność na platformie ograniczyło wielu reklamodawców. Według danych firmy Pathmatics z końcówki listopada przez minione dwa tygodnie kampanii na Twitterze nie prowadziła jedna trzecia ze 100 największych reklamodawców platformy. W regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę przychody reklamowe Twittera spadły rok do roku o 15 proc.

Ponad tydzień temu dział sprzedażowy Twittera w zeszły czwartek wysłał agencjom mediowym ofertę, w rama której przy wydaniu na platformie od 500 tys. do 1 mln dolarów klient dostawał gratis emisję reklam za drugie tyle.
Na platformę z reklamami wróciły m.in. Amazon i Apple. Natomiast Elon Musk podkreślił, że liczba wyświetleń wpisów zawierających mowę nienawiści zmalała z ok. 10 mln na początku listopada do 2,5-3 mln. Podziękował reklamodawcom za to, że znów promują się na platformie.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/twitter-nowy-podzial-subskrypcji-amnestia-jak-zalozyc-konto,7169737255306881a ##
W drugim kwartale br. przychody Twittera zmalały o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.

Kolejne wyniki kwartalne platformy nie zostaną opublikowane, ponieważ po przejęciu przez Muska została wycofana z amerykańskiej giełdy.











