Twitter wyprzedaje wyposażenie swojej siedziby. Neon z logo za ponad 20 tys. dolarów

Twitter na portalu aukcyjnym wystawił ponad 600 elementów wyposażenia swojej siedziby głównej w San Francisco. Cena neonu z logo platformy przekracza już 20 tys. dolarów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Twitter wyprzedaje wyposażenie swojej siedziby. Neon z logo za ponad 20 tys. dolarów

Na platformie akcyjnej należącej do firmy Heritage Global Partners pojawiło się 631 ofert z elementami wyposażenia siedziby głównej Twittera w San Francisco.

Są to m.in. meble (cena najdroższego stołu konferencyjnego w środę przed południem wynosiła 9,3 tys. dolarów), elektronika (m.in. telewizory, monitory, kamery, telefony, zasilacze, laptopy), urządzenia AGD i wyposażenia kuchni (m.in. lodówki, piekarniki, miksery, blendery, najdroższy automat do espresso kosztuje obecnie 11 tys. dolarów), a także różne elementy wyposażenia biura (także pakiety maseczek).

Na sprzedaż wystawiono po kilkaset krzeseł i foteli, a także różnego typu biurek i stołów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/twitter-elon-musk-akcje-tesli-splata-zadluzenia,7169718201530497a ##

Natomiast najdroższe są duże gadżety firmowe: neon z ptaszkiem z logo Twittera w środę przed południem kosztował 22,5 tys. dolarów, a duży statyw z tym logo - 20,5 tys. dolarów.

Większość licytacji kończy się w środę wieczorem polskiego czasu.

grafika

Twitter zwolnił ponad połowę pracowników, szuka oszczędności

Wyprzedaż sprzętu biurowego to pokłosie dużych zwolnień w Twitterze przeprowadzonych w listopadzie i grudniu po tym, jak firmę przejął Elon Musk. Koncern pożegnał się z ponad 3,7 tys. z 7,5 tys. swoich pracowników.

Musk tłumaczył, że „niestety nie ma wyboru, gdy firma traci ponad 4 mln USD dziennie”. Pracownikom pozostającym w Twitterze zapowiedział, że „bez znaczących przychodów z subskrypcji, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twitter nie przetrwa nadchodzącego spowolnienia gospodarczego”.

Wiele osób zostało zwolnionych bez wcześniejszego powiadomienia - po prostu zauważyły, że nie mogą już zalogować się do Slacka, skrzynki e-mailowej i innych wewnętrznych systemów internetowych. Część pracowników skierowała pozwy sądowe przeciw Twitterowi. Natomiast osobom pozostającym w firmie Musk nakazał powrót do stacjonarnego trybu pracy i ostrzegł przed „trudnymi czasami”.

Na początku grudnia pojawiły się informacje, że w siedzibie Twittera niektóre pomieszczenia są przerabiane na sypialnie. Władze San Francisco zaczęły to badać pod kątem możliwego naruszenia przepisów budowlanych.

Natomiast „New York Times” podał, że Twitter po przejęciu przez Elona Muska przestał płacić za wynajem powierzchni biurowej dla swojej siedziby głównej i chce renegocjować umowę z właścicielem budynków.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/twitter-przywroci-reklamy-polityczne,7169722862971009a ##

Spadki reklamowe Twittera pod rządami Muska

W drugim kwartale br. przychody Twittera zmalały o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.

Kolejne wyniki kwartalne platformy nie zostaną opublikowane, ponieważ po przejęciu pod koniec października przez Elona Muska została wycofana z amerykańskiej giełdy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/elon-musk-janusz-biznesu-erozja-wizerunek-twitter-spacex-tesla,7169726418798209a ##

W związku z wieloma zmianami na Twitterze po przejęciu go przez Muska aktywność na platformie ograniczyło wielu reklamodawców. Według danych firmy Pathmatics z końcówki listopada przez minione dwa tygodnie kampanii na Twitterze nie prowadziła jedna trzecia ze 100 największych reklamodawców platformy. W regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę przychody reklamowe Twittera spadły rok do roku o 15 proc.

Na początku grudnia dział sprzedażowy Twittera wysłał agencjom mediowym ofertę, w ramach której przy wydaniu na platformie od 500 tys. do 1 mln dolarów klient dostawał gratis emisję reklam za drugie tyle.

Na platformę z reklamami wróciły m.in. Amazon i Apple. Natomiast Elon Musk podkreślił, że liczba wyświetleń wpisów zawierających mowę nienawiści zmalała z ok. 10 mln na początku listopada do 2,5-3 mln. Podziękował reklamodawcom za to, że znów promują się na platformie.

W pierwszej połowie grudnia Twitter zaczął ponownie oferować opcję subskrypcyjną Blue, wycofaną miesiąc temu po tym jak wykorzystywaną ją do tworzenia fałszywych profili. Taka funkcjonalność kosztuje miesięcznie 8 dolarów w wersji przeglądarkowej, a 11 dolarów w aplikacji na iOS.

Zapowiedziano, że niebawem użytkownicy Blue będą mogli zamieszczać dłuższe wideo, nie będą oglądali połowy reklam, a ich wpisy będą wyświetlane wyżej.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online