Twitter wprowadza reklamy na podstawie adresów mailowych i cookies

Reklamodawcy mogą teraz lepiej trafiać do użytkowników do Twittera, dzięki wykorzystaniu adresów mailowych i plików cookies internautów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Największy serwis mikroblogowy świata rozpoczął eksperymentowanie z nową funkcją dla reklamodawców. Mogą oni udostępnić Twitterowi posiadane przez siebie adresy mailowe oraz pliki cookies, tworzone przez przeglądarki internetowe, gdy internauci odwiedzają ich strony. Następnie serwis porówna otrzymane dane z tymi, które posiada w swojej bazie. Dzięki temu będzie w stanie lepiej dopasować wyświetlane reklamy do konkretnego użytkownika, na przykład pokazując mu kampanie firm czy marek, których witryny wcześniej odwiedzał.

Twitter zapewnia, że nowy system poprawi jakość wyświetlanych reklam, ale jednocześnie nie zwiększy ich ilości. Dodatkowo, serwis podkreśla, że dba o prywatność użytkowników - żadne dodatkowe dane nie będą wymieniane pomiędzy firmą a reklamodawcami, a adresy mailowe mają być przekazywane w formie tak zwanych hashów, niemożliwych do odczytania dla człowieka.

Póki co nowa usługa jest tylko w fazie testów, więc na razie będzie dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych. Ponadto, użytkownicy Twittera zawsze będą mogli ją wyłączyć w ustawieniach konta. Dodatkowo, jeśli korzystają z funkcji Do Not Track, możliwej do uruchomienia z poziomu przeglądarki internetowej, serwis nie będzie otrzymywał powiązanych z nimi plików cookies.

Niedawno pojawił się też informacje o tym, że Twitter jeszcze przed końcem roku zamierza udostępnić reklamy mobilne działające w oparciu o geolokalizację (czytaj o tym więcej).

 

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online