Jak podaje agencja Reuters, startup z Wirginii Operation Bluebird podjął inicjatywę dotyczącą reaktywacji marki Twitter. Aby zrealizować swoje plany, firma złożyła formalny wniosek do amerykańskiego Urzędu Patentów i Znaków Towarowych, domagając się unieważnienia znaków towarowych X-a związanych z nazwami Twitter i tweet.
Swoją decyzję uzasadnia twierdzeniem, że te marki zostały całkowicie porzucone przez platformę po jej przejęciu przez Elona Muska jesienią 2022 roku.
Chcą "nowego Twittera"
Według przedstawicieli Operation Bluebird zniknięcie marki Twitter z serwisu X stworzyło okazję do wprowadzenia nowej platformy społecznościowej o nazwie Twitter.new, którą chcą powołać. Projekt mógłby ruszyć już pod koniec przyszłego roku. Firma opracowała wstępną wersję i zaprasza użytkowników do rezerwacji nazw użytkowników. Dotychczas zgłosiło się ponad 142 tys. osób.

Michael Peroff, prawnik z Illinois i założyciel Operation Bluebird, zauważył, że pomimo powstania nowych platform społecznościowych takich jak Threads, Mastodon i Bluesky, żadna z nich nie osiągnęła skali, jaką miał Twitter przed przejęciem przez Muska. Twitter.new ma to zmienić.
Stephen Coates, były radca prawny Twittera i wspólnik Peroffa, mówi, że celem Operation Bluebird jest odtworzenie magii, jaką kiedyś posiadał Twitter. – Pamiętam, jak celebryci reagowali na moje posty podczas Super Bowl czy innych wydarzeń. Chcemy przywrócić tamto doświadczenie żywego forum publicznego – podkreśla.
Elon Musk zapłacił za Twittera 44 miliardy dolarów. Zmienił nazwę platformy oraz identyfikację na X. Logo z niebieskim ptaszkiem nie jest już używane, a zamiast domeny twitter.com, funkcjonuje x.com.

Ani firma X, ani Musk nie skomentowali jeszcze działań Operation Bluebird.










