„Twój Styl” liderem pism luksusowych w 2013, „Harper’s Bazaar” trzeci od końca (raport)

W 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”. Wzrost zanotował tylko „Shape”, a najwięcej stracił „InStyle”. "Harper’s Bazaar" zadebiutował w rankingu na trzecim od końca miejscu.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Twój Styl” liderem pism luksusowych w 2013, „Harper’s Bazaar” trzeci od końca (raport)
Shutterstock.com

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w 2013 roku wyniosła 215 801 egz., po spadku względem 2012 roku o 4,66 proc.

Drugą lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 120 395 egz. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 22,43 proc.

Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „Joy” (Marquard Media Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 19,06 proc. i wyniosła 91 582 egz.

Dopiero 11. miejsce zajął nowy magazyn o modzie „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska), który ukazuje się od lutego 2013 roku. Średni sprzedażowy wynik tego pisma wyniósł 36 951 egz.

Jedynym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Shape” (Marquard Media Polska), który w zestawieniu jednak spadł z miejsca dwunastego na trzynaste. Jego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zwiększyła się bowiem o 18,61 proc. i wyniosła 34 519 egz.

Z kolei najwięcej stracił „InStyle” (Grupa Burda), który w zestawieniu zajął miejsce dziesiąte. Średni wynik tego miesięcznika wyniósł 56 438 egz., po spadku o 18,82 proc.

 

 

W grudniu 2013 roku liderem wśród pism luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2012 roku wzrosła o 1,34 proc. i wyniosła ona 209 821 egz.

Drugie miejsce należało do „Avanti” (92 279 egz.; spadek o 22,17 proc.). Natomiast z piątej na trzecią pozycję awansował „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska; 91 796 egz.; w górę o 12,12 proc.), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu.

Z kolei najwięcej stracił tutaj „Glamour” (G+J Polska) - było to 33,67 proc.

Dodajmy, iż sprzedaż „Harper’s Bazaar” w grudniu ub.r. wyniosła tylko 25 757 egz..

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele