W styczniu br. marketerzy wydali na reklamy w magazynach nieco ponad 315 mln zł, redukując wydatki w skali roku o 3,6 proc. (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Pozycję lidera odzyskał po ponad roku miesięcznik „Twój Styl” zwiększając wpływy z reklam o 18,4 proc., do 59,1 mln zł. W zestawieniu za 2022 rok wyprzedził go „Vogue”, który utrzymywał pozycję lidera w całym 2023 roku. Teraz “Vogue” zarobił na reklamach 32,1 mln zł – 29,8 proc. więcej niż przed rokiem, co dało mu pozycję reklamowego wicelidera wśród magazynów.
Podium zamyka „Zwierciadło” z przychodami w kwocie 28,2 mln zł, większymi rdr o 41,1 proc.
Największy wzrost wpływów reklamowych notuje „Elle” – magazyn ten podwoił je rdr (+108,3 proc.) zarabiając 16,8 mln zł.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-miesieczniki-luksusowe-i-shoppingowe-2023,7169430180992642a ##

W „Forbsie” reklamodawcy wydali 34,2 proc. więcej (7,5 mln zł), w „Vivie” – 47,8 proc. więcej (7,4 mln zł), a w „Wysokich Obcasach Extra” – 27,7 proc. więcej (6,6 mln zł).
Mniej na reklamach zarobiły: „Tele Tydzień” – spadek o 13,1 proc. (18,3 mln zł), „Pani” – mniej o 5,4 proc., (9,5 mln zł) i „Życie na gorąco” – mniej o 27,5 proc. (9,2 mln zł).











