„Tylko dobre re:akcje” - Bełchatów z nowym logo i strategią komunikacji (wideo)

Bełchatów zaczął wdrażanie nowej strategii komunikacji i promocji. Jest ona oparta na nowej identyfikacji wizualnej miasta oraz haśle „Bełchatów - tylko dobre re:akcje”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Bełchatów zamierza promować się jako miejsce pełne energii i spektakularnych wydarzeń, dobre do życia i inwestowania oraz dbające o potrzeby mieszkańców i środowisko naturalne. Miasto chce umacniać swój wizerunek jako paliwowo-energetycznej stolicy Polski, nie tylko w aspekcie gospodarczym i ekonomicznym, ale także w zakresie tworzenia głównego ośrodka myśli energetycznej w Polsce

Taka strategia komunikacji i promocja jest oparta na nowej identyfikacji wizualnej, której najważniejszym elementem jest logotyp. Symbol „power” ma zachęcać do „włączenia się” i skorzystania z bogatej oferty Bełchatowa, a zielony liść ukazuje miasto jako dbające o środowisko naturalne, miejsce pełne zieleni i atrakcyjnych turystycznie miejsc. Liść w połączeniu ze znakiem "power" tworzy kształt jabłka, nawiązując w ten sposób do herbu Bełchatowa i wcześniejszych działań promocyjnych miasta. Kolor pomarańczowy ma kojarzyć się z elektrownią, z Polską Grupą Energetyczną, a brązowy - z węglem brunatnym.

Uzupełnieniem logo jest hasło promocyjne „Bełchatów - tylko dobre re:akcje”. Słowo „Akcja” ma oznaczać dynamiczny rozwój miasta i aktywność jego mieszkańców, a przedrostek „re:” ma symbolizować skuteczne i efektywne odpowiadanie na wyzwania współczesności, potrzeby mieszkańców, turystów i inwestorów.

grafika

Logotyp i hasło wzbogaca szata graficzna zastosowana we wszystkich materiałach informacyjno-promocyjnych miasta, zaprojektowana na bazie kolorów wykorzystanych w znaku Bełchatowa. Całość materiałów łączy charakterystyczna linia symbolizująca energię, moc i dynamizm miasta, a także przekrój geologiczny ziemi ukazujący bogactwo złóż węgla brunatnego.

grafika

Badaniami oraz opracowaniem koncepcji marketingowej strategii marki miasta Bełchatowa zajęła się firma Ageron Polska, natomiast system identyfikacji wizualnej zaprojektowała firma Papajastudio. Projekt w 85 proc. współfinansowała Unia Europejska ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

Nowy wizerunek Bełchatowa będzie wspierać kampania reklamowa, za której przygotowanie i realizację odpowiada agencja Żarówka PR.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"