Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w I kwartale 2014 roku wyniosła 47 758 egz., czyli o 12,72 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Druga lokata należała do „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym odcinku czasu zmniejszył się o 10,23 proc. do 46 271 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w I kwartale 2014 roku wyniosła 34 045 egz., po spadku o 9,15 proc.
Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł „Dziennik Wschodni”, który awansował z miejsca 21. na 20. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zwiększyła się bowiem o 0,71 proc. i wyniosła 8 359 egz. Od maja br. jego wydawcą jest spółka Corner Media, która kupiła go od Mediów Regionalnych (więcej na ten temat).

Z kolei największy spadek zanotował „Kurier Lubelski” (Polskapresse), który zajął miejsce 23. - przedostatnie. Średni wynik tej gazety zmalał o 16,79 proc. i ostatecznie wyniósł 4 694 egz.
Na kolejnej podstronie dane z marca br.
W marcu 2014 roku pierwsze miejsce zajęła „Gazeta Pomorska”, którego średnia sprzedaż ogółem spadła względem marca 2013 roku o 13,04 proc. do poziomu 45 312 egz.
Druga pozycja należała do „Dziennika Zachodniego” (w dół o 22,52 proc. do 44 149 egz.), a trzecia do „Głosu Wielkopolskiego” (spadek o 14,41 proc. do 32 865 egz.), który rok wcześniej był czwarty.
W tym ujęciu wszystkie dzienniki zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Codzienna Nowiny” (Media Regionalne) - było to 26,75 proc.
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











