Udany tydzień Polsatu. Euro 2016 pomogło „Wiadomościom”

W minionym tygodniu na pozycji lidera oglądalności w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów znalazła się TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej pierwszy był Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Udany tydzień Polsatu. Euro 2016 pomogło „Wiadomościom”

Udział liderującej TVP1 w okresie od 6 do 12 czerwca 2016 roku zmniejszył się o 0,41 pkt. proc. do 12,32 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie poszedł do góry o 1,50 pkt. proc. i wyniósł 11,92 proc.

Podium uzupełnia TVN. Wynik tej stacji to 9,34 proc. (spadek o 0,33 proc.). Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,57 proc.; w dół o 0,10 pkt. proc.).

Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 41,49 proc. do 42,15 proc.

W pierwszej piątce znalazł się jeszcze kanał TVN24 (3,94 proc.; w dół o 0,01 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Stacja ta zwiększyła udział o 1,50 pkt. proc. do 14,37 proc. Drugą lokatę zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 11,43 proc., po spadku o 0,73 pkt. proc.

Na ostatniej pozycji podium znalazła się Jedynka - udział tej stacji wyniósł 9,45 proc. (do góry o 0,94 pkt. proc.) Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Dwójka (w dół o 0,10 pkt. proc. do 7,34 proc.).

grafika

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziła transmisja meczu Polska-Irlandia Północna w ramach Euro 2016, którą 12 czerwca na antenie TVP1 oglądało 7,02 mln widzów. To samo spotkanie pokazywał również Polsat, gdzie śledziło je 4,12 mln osób (siódma lokata w rankingu).Na drugim miejscu znalazło się studio po meczu Polaków z Irlandią Północną, które do Jedynki przyciągnęło średnio 6,06 mln widzów - zobacz szczegółowe dane Euro 2016.

Podium uzupełnia serial „M jak miłość” Dwójki z 6 czerwca - serial tego dnia śledziło 5,79 mln osób.Zdecydowanie najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 12 czerwca obejrzało 4,25 mln widzów (emisja wyjątkowo o godz. 20.20 - tuż po meczu Polaków z Euro 2016). Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 2,56 mln widzów (emisja 9 czerwca). Więcej, bo 3,26 mln oglądających miał „Teleexpress” z 12 czerwca.

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 06.06.2016 - 12.06.2016 - grupa 4+

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 06.06.2016 - 12.06.2016 - grupa 16-49

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online