Unilever ostatni raz otrzymał tytuł Kreatywnego Marketingu Roku w 2010 roku i od tego czasu zgromadził setki Lwów na festiwalu reklamowym Cannes Lions. Na ubiegłorocznym konkursie koncern został nagrodzony Lwami dla wielu swoich marek, w tym Dove, Hellmann's, Dirt Is Good (znanych jako Persil, Skip i OMO), Magnum, Vaseline, Marmite i Pot Noodle.
W 2023 roku największa marka Unilever, Dove, została nagrodzona Grand Prix Media Lions za kampanię „#TurnYourBack” zorganizowaną przez Ogilvy, Londyn / DAVID, Madryt. Akcja #TurnYourBack została uznana przez przewodniczącego jury Media Lions, Christiana Juhla, za „aktualny przykład tego, jak nasza branża może wykorzystać siłę mediów, aby chronić młodych ludzi i umożliwiać im odrzucenie odczuwanej przez nich presji dostosowania się do sztucznych standardów i bądźcie pewni swojego prawdziwego, niefiltrowanego „ja”. Kampania była reakcją na „filtr piękna” TikToka, który według marki utrwalał nierealistyczne standardy piękna.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cannes-lions-2023-zastrzyk-inspiracji-powrot-wielkich-marek-cicho-o-klimacie,7169509429794945a ##
Organizatorzy Cannes Lions zwrócili także uwagę na platformę kreatywną marki Unilever Hellmann „Make Taste, Not Waste”, podkreślając jej długoletnią misję pomagania ludziom w walce z marnowaniem żywności w kuchni, ostatnio przy pomocy „Mayo Cat” podczas Super Bowl. W tym samym humorystycznym tonie kampania Hellmanna „Mayo McHack” nauczyła Brytyjczyków, jak „zhakować” brakującą pozycję z majonezem w menu słynnej sieci restauracji, zdobywając w zeszłym roku dwa Srebrne Lwy za PR oraz doświadczenie marki i aktywację.

Czytaj także: polskie agencje z nagrodami na Cannes Lions 2023
Tegoroczny Cannes Lions Festival odbędzie w dniach 17-21 czerwca.











