W okresie od stycznia do czerwca br. tradycyjne media zarobiły na reklamie 15,3 mld zł. To 6,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów i autopromocji).
Największym reklamodawcą niezmiennie już pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, która zainwestowała we wsparcie swoich marek 12,6 proc. więcej niż rok temu - 922,5 mln zł. Ten marketer w ostatnim czasie wspierał szerokozasięgowymi kampaniami marki Braveran i Bioliq 35+.
Pozycję reklamowego wicelidera stracił Orange Polska, który nakłady reklamowe zredukował o 12,6 proc., do 276,8 mln zł (spadek z 2 na 5 miejsce).
Telekom w zestawieniu ustąpił miejsca dystrybutorowi filmowemu, firmie Kino Świat, która w pierwszej połowie tego roku wydała w mediach tradycyjnych 27,6 proc. więcej rok do roku - 329,3 mln zł.

Kilkukrotnie szybciej niż średnia dla całego rynku reklamy rosły w omawianym okresie wydatki takich firm, jak Unilever Polska czy Ferrero Polska.
Unilever zwiększył wydatki o 32,2 proc., do 298,5 mln zł, awansując w reklamowym rankingu z 5 na 3 lokatę. Ferrero z kolei wydało w tym roku 30 proc. więcej – 197,8 mln zł.Unilever aktualnie promuje m.in. markę Dove kampanią pod hasłem „Jesteśmy piękne” .Warto przypomnieć, że podczas Cannes Lions 2016 Keith Weed, globalny szef marketingu tego koncernu zapowiedział, że firma kończy ze stereotypowym pokazywaniem kobiet w swojej komunikacji marketingowej.
Wartość reklam Lidla w omawianym okresie wzrosła o 12,5 proc. (do 284,4 mln zł), a Procter&Gamble Polska - o 11,8 proc. (do 182,7 mln zł).
Nestle Polska wydało 178,5 mln zł (2,6 proc. więcej), a P4, operator sieci Play - 188,4 mln zł (0,3 proc. więcej).

Z kolei Volkswagen Group Polska zmniejszył wydatki reklamowe o 9,5 proc., do 166,9 mln zł. Ten importer obecnie promuje kampanią autorstwa agencji Hand Made samochody Volkswagen Tiguan.











