Kampania społeczna prezesa UOKiK wystartowała 6 grudnia, w Światowy Dzień Konkurencji. Promuje m.in. program Sygnalista, dzięki któremu prezes UOKiK otrzymuje anonimowe sygnały dotyczące potencjalnych naruszeń prawa konkurencji.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/glovo-uber-eats-zamowienie-ile-kosztuje-rabaty-uokik ##
Program Sygnalista działa od kwietnia 2017 r. Na początku sygnaliści mogli nawiązać kontakt z Urzędem za pomocą skrzynki mailowej oraz infolinii. Od grudnia 2019 r. mogą wysyłać zgłoszenia za pomocą specjalnej platformy internetowej dostępnej pod adresem report.whistleb.com/pl/uokik.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/vectra-jednostronne-klauzule-internet-tv-kara-zarzuty-uokik ##
- Z okazji Światowego Dnia Konkurencji uruchamiamy w mediach społecznościowych kampanię „Zmowa rynkowa? Daj sygnał!” skierowaną głównie do byłych i obecnych pracowników dużych i średnich przedsiębiorstw m.in. z branży budowlanej, transportowej, motoryzacyjnej, IT. Chcemy im uświadomić, jakie praktyki, z którymi być może spotykają się w swojej pracy, są zakazane jako naruszające zasady uczciwej konkurencji. Celem kampanii jest także zachęcenie do informowania UOKiK o niedozwolonych porozumieniach. Można to zrobić anonimowo. Dzięki przekazanym sygnałom, które umożliwią wykrycie i położenie kresu zmowie na rynku, skorzystają uczciwi przedsiębiorcy, a także konsumenci, którzy zyskają swobodny dostęp do produktów i bez ograniczeń będą mogli wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę - mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/banki-wynagrodzenie-udostepnienie-kapitalu ##
„Zmowa rynkowa? Daj sygnał!”
Kampania „Zmowa rynkowa? Daj sygnał!” potrwa do 20 grudnia. Banery, grafiki i krótki spot o tym, w jaki sposób zawiadomić Prezesa UOKiK o zmowie rynkowej lub przetargowej albo nadużywaniu pozycji dominującej pojawią się m.in. na portalach branżowych, Facebooku i YouTubie.











