Spółka informuje w komunikacie, że to działanie jest odzwierciedleniem strategicznego ukierunkowania firmy na usługi serwisu streamingowego Viaplay, trwającą ekspansję międzynarodową oraz dalszy rozwój działalności w krajach skandynawskich. W Polsce serwis Viaplay działa od sierpnia ub.r.
21 krajów z Viaplay do końca przyszłego roku
Do końca 2023 roku platforma streamingowa Viaplay ma być obecna w co najmniej 21 krajach, w tym na co najmniej 16 rynkach z bezpośrednią ofertą dla odbiorców platformy Viaplay oraz na co najmniej 5 rynkach partnerskich z ofertą Viaplay Select. Viaplay Group planuje pozyskać 12 milionów subskrybentów Viaplay do końca 2025 roku.
- Od teraz jesteśmy Viaplay Group – uważam, że to właściwy krok we właściwym kierunku dla tak szybko rozwijającej się globalnej marki. Platforma Viaplay jest obecna na naszych wszystkich rynkach, jest naszą najbardziej rozpoznawalną marką i największą jednostką generującą przychody grupy. Ta zmiana przyniesie korzyści całej firmie i uczyni ją jeszcze bardziej rozpoznawalną, a nasza strategia stanie się jeszcze bardziej transparentna. Jest to kamień milowy dla naszych pracowników, partnerów, inwestorów i wszystkich osób związanych z Viaplay Group – czołowym graczem na międzynarodowym rynku streamingu - stwierdził Anders Jensen, Prezes i Dyrektor Generalny Viaplay Group.

Viaplay oferuje w ramach Viaplay Originals międzynarodowe filmy i seriale, treści dla dzieci i transmisje sportowe na żywo w krajach skandynawskich, bałtyckich, w Polsce i w Holandii. W naszym kraju znakiem rozpoznawczym serwisu są transmisje z rozgrywek Bundesligi, gal KSW, a od nowego sezonu także Premier League. W Stanach Zjednoczonych Viaplay oferuje skandynawskie produkcje, jak i wybrane filmy oraz seriale wyprodukowane przez firmy z innych krajów. Usługa Viaplay Select daje możliwość skorzystania z wybranych treści premium za pośrednictwem platform partnerskich na wybranych rynkach. W kwietniu br. została uruchomiona na japońskiej platformie WOWOW. W 2022 roku Viaplay rozpocznie działalność w Wielkiej Brytanii, oferując tam m.in. transmisje sportowe. Do 2023 roku usługa pojawi się również w Kanadzie, Niemczech, Austrii i w Szwajcarii.

Inne spółki skandynawskiej firmy także zmieniły nazwę
Spółki należące do Viaplay Group, które zajmują się sprzedażą programów radiowych i reklam zostały przemianowane na Viaplay Group Radio i Viaplay Group Ad Sales. Działalność studyjna firmy nosi nazwę Viaplay Studios od września 2021 roku. W krajach nordyckich Viaplay Group posiada także linearne kanały telewizyjne. To m.in. V Sport, V Series, V Film. Do czerwca 2020 roku te stacje zamiast V używały nazwy Viasat, nawiązując do emisji satelitarnej.
Z badania Mediapanel wynika, że w kwietniu br. platformę Viaplay odwiedziło w Polsce 1,29 mln użytkowników. Według sprawozdania finansowego właściciela Viaplay platforma na koniec marca br. poza Skandynawią miała 1,208 mln subskrybentów, z czego większość w Holandii, w której wystartowała z początkiem marca. Kwartalne przychody platformy poszły w górę o 28,7 proc. do 1,2 mld koron szwedzkich, to największy pion biznesowy koncernu NENT Group.











