Visa wspiera program „Bezgotówkowa Japonia” na olimpiadę w Tokio w 2020 roku. Rozwiązania biometryczne, urządzenia ubieralne i wirtualne karty

Firma Visa zapowiedziała wspieranie podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 roku rządowego programu „Bezgotówkowa Japonia”. Ma on na celu upowszechnienie wśród Japończyków płatności elektronicznych i bezgotówkowych. W trakcie olimpiady Visa planuje promowanie nowych systemów biometrycznych, urządzeń ubieralnych oraz aplikacji pozwalających na dokonywanie transakcji bez użycia gotówki.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Visa wspiera program „Bezgotówkowa Japonia” na olimpiadę w Tokio w 2020 roku. Rozwiązania biometryczne, urządzenia ubieralne i wirtualne karty

Letnie Igrzyska Olimpijskie w Japonii zostały zaplanowane na przełomie lipca i sierpnia 2020 r. Partnerem technologicznym imprezy jest koncern Visa.

W komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl Visa zapowiada, że przygotowuje na czas olimpiady innowacyjne doświadczenia płatnicze dla sportowców, odwiedzających i mieszkańców.

Działania Visa w tym obszarze wpisują się w cele rządowego programu „Bezgotówkowa Japonia”, który zakłada podwojenie całkowitej liczby cyfrowych płatności i zwiększenie ich udziału w płatnościach ogółem do 40 proc. do 2025 r.

- Japońskiego rynku nie da się dziś porównać z jakimkolwiek innym – jest to trzecia największa gospodarka na świecie i lider wielu branż, a jednak w handlu w przeważającej mierze wykorzystuje się gotówkę – zaznacza w komunikacie Stephen Karpin, representative director i country manager Visa w Japonii. - Igrzyska Olimpijskie to dla Visa znakomita szansa na zaoferowanie nowoczesnych technologii płatniczych, dzięki którym miłośnicy sportu będą mogli jeszcze bardziej cieszyć się tym wyjątkowym wydarzeniem, nie tylko w obiektach sportowych czy w wiosce olimpijskiej, ale także na terenie całego kraju. Chcemy, żeby działania, które zaplanowaliśmy przy okazji Igrzysk w Tokio miały długotrwały skutek w postaci przyspieszenia wzrostu gospodarczego i jednocześnie zapewniały niezapomniane doświadczenia zarówno mieszkańcom Japonii, jak i turystom – dodaje.

grafika

Wsparcie dla programu „Bezgotówkowa Japonia”

Obecnie tylko około jedna piąta wszystkich płatności w Japonii realizowana jest za pomocą metod cyfrowych. Dla porównania, w Korei Południowej ten odsetek sięga około 90 proc., w Stanach Zjednoczonych jest to niemal 60 proc., zaś w Chinach 70 proc. Według prognoz, w przyszłym roku Japonię odwiedzi 40 mln osób, dlatego też Visa pracuje nad szeregiem inicjatyw, które mają zapewnić najlepsze możliwe doświadczenia zakupowe i związane z kwestią płatności. Działania te obejmują następujące obszary:

Zwiększenie poziomu akceptacji płatności cyfrowych

Aby stworzyć alternatywę dla dominującej obecnie gotówki Visa zaznacza, że ściśle współpracuje z detalistami z różnych branż, włączając w to restauracje szybkiej obsługi i małe sklepy ogólnobranżowe oraz z podmiotami odpowiedzialnymi za transport. Inicjatywa ma na celu unowocześnienie punktów sprzedaży poprzez umożliwienie korzystania z płatności zbliżeniowych, a co za tym idzie zwiększenie popularności płatności cyfrowych w okresie poprzedzającym rozpoczęcie imprezy.

Działania Team Visa na rzecz "Bezgotówkowej Japonii"

Team Visa to różnorodna grupa sportowców z całego świata, którzy rywalizują w wielu dyscyplinach. Jednocześnie reprezentują na arenach zmagań i poza nimi markę Visa, która wspiera ich od 2000 r. Jednym z członków Team Visa, a zarazem kandydatem do medalu w surfingu, nowej dyscyplinie olimpijskiej, jest Japończyk Kanoa Igarashi. W kampanii marketingowej Visa, która już ruszyła w Japonii, surfera można zobaczyć jak „płynie na bezgotówkowej fali”. W br. Visa zapowiada że będzie dalej rozszerzać grupę wspieranych przez siebie sportowców,  zarazem promując kandydatów do medali podczas igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich oraz wspierając płatności cyfrowe.

grafika

Stworzenie ekosystemu partnerów

Visa zaznacza, że może zaproponować swoje rozwiązania dla 3,4 mld posiadaczy rachunków, do których organizacja dociera poprzez współpracę z dostawcami licznych usług finansowych, szeroką grupą detalistów, branżą technologiczną i sektorem fintech. Aby jeszcze bardziej rozbudować swoją sieć w Japonii Visa zainicjowała program Fintech Fast-track – dzięki niemu fintechy, za pośrednictwem sieci płatniczej Visa, będą mogły w szybszy i prostszy sposób tworzyć oraz oferować nowe doświadczenia płatnicze w handlu elektronicznym. Ponadto, aby zwiększyć popularność płatności cyfrowych, w ostatnim czasie Visa zawarła także partnerstwo z LINE Pay Corporation, operatorem e-portfela i usług fintech dla komunikatora LINE.

Innowacje na czas Igrzysk

Jako wyłączny sponsor Igrzysk Olimpijskich w zakresie technologii płatniczych Visa zaznacza, że ma szansę zaprezentowania podczas wszystkich zawodów innowacyjnych rozwiązań w obszarze płatności, często testując technologie, które nie są jeszcze dostępne komercyjnie. Koncern przypomina, że podczas Igrzysk Olimpijskich Rio 2016 sportowcy należący do Team Visa mogli korzystać z pierścionków z funkcją płatniczą. Z kolei podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pjongczang 2018 Visa sprzedawała produkty ubieralne w postaci rękawiczek i przypinek z funkcją płatności zbliżeniowej. Według zapowiedzi innowacji płatniczych nie zabranie również podczas Tokio 2020 – Visa rozważa zaprezentowanie w trakcie imprezy takich rozwiązań, jak uwierzytelnienie biometryczne, urządzenia ubieralne czy też aplikacje mobilne wykorzystujące wirtualne karty płatnicze.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?