Vod.tvp.pl mocno w górę po wycofaniu produkcji z VoD.pl, Player.pl przyciąga najbardziej

Po wycofaniu produkcji Telewizji Polskiej z VoD.pl odwiedzalność Vod.tvp.pl wzrosła o ponad jedną czwartą, a VoD.pl zanotował znaczące spadki. Z kolei w czerwcu, kiedy trwało Euro 2016, najwięcej stracił Player.pl należący do TVN, ale i tak zanotował zdecydowanie najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

W czerwcu br. serwis VoD.pl na komputerach odwiedziło 3,44 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 15,56 mln odsłon krajowych i korzystali ze strony łącznie przez 1,98 mln godzin (średnio 0,57 godziny na każdego odwiedzającego) - wynika z danych Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Aplikacja Ipla i serwis Ipla.tv miały łącznie na komputerach 2,25 mln użytkowników, a sama Ipla.tv (dla aplikacji Ipla nie są dostępne dalsze statystyki) przy 1,73 mln odwiedzających zanotowała 14,7 mln odsłon i 4,25 mln godzin korzystania (czyli przeciętnie 2,46 godziny na użytkownika). W Ipli od 10 czerwca można było oglądać transmisje Euro 2016 w odpłatnych kanałach Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD. Część użytkowników Ipli narzekała na jakość techniczną transmisji, sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a Cyfrowy Polsat niektórym użytkownikom w ramach rekompensaty zaproponował zwrot pieniędzy lub darmowy dostęp przez miesiąc do pakietu Ipla Sport.

Jak już informowaliśmy, ogółem dostęp do Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD wykupiło ponad 400 tys. osób, przy czym większość to abonenci Cyfrowego Polsatu, innych platform cyfrowych i sieci kablowych, którzy te kanały oglądali w telewizji.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serwisy-sportowe-w-czasie-euro-2016-wp-przed-onetem-polsatsport-pl-i-ipla-przed-tvp-rekordy-po-meczu-ze-szwajcaria ##

11 najważniejszych meczów Euro 2016 było też transmitowanych przez Telewizję Polską, także w serwisie TVP.pl, przy czym w jego sekcji sportowej, a nie dziale VoD. Ten ostatni zanotował w zeszłym miesiącu 1,28 mln użytkowników, 10,74 mln odsłon krajowych i 3,76 mln godzin korzystania przez odwiedzających w kraju (średnio daje to 2,94 godziny na użytkownika).

Telewizja Polska z końcem marca wycofała swoje programy i seriale z VoD.pl, a z końcem czerwca z Ipli. Jesienią br. serwis Vod.tvp.pl ma zostać udostępniony w nowej wersji, TVP planuje też osobne produkcje tylko do internetu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-onet-rasp-z-mniejsza-przewaga-nad-wirtualna-polska-youtube-slabo-w-mobile-u-dane-pbi-gemius-z-czerwca ##

Player.pl (należący do Grupy TVN) w czerwcu miał na komputerach 1,88 mln użytkowników, którzy wykonali w nim 29,74 mln odsłon (ponad dwa razy więcej niż w przypadku VoD.pl i Ipla.tv) i 4,25 mln godzin korzystania. Serwis osiągnął zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez każdego użytkownika krajowego - 4,69 godziny. W drugiej połowie czerwca na stronie udostępniono serial „Cape Town” z Marcinem Dorocińskim.

Badaniem Gemius/PBI nie są jeszcze objęte aplikacje mobilne, mają one być uwzględniane od października br., wtedy również zacznie się pomiar odtworzeń treści audio i wideo. Z kolei serwisy z dłuższymi treściami wideo są w internecie mobilnym dużo mniej popularne niż w stacjonarnym. Widać to także w statystykach YouTube’a (w którym dominują krótkie klipy): w czerwcu w polskim internecie miał na komputerach 17,81 mln użytkowników i 828,5 mln odsłon, a na smartfonach i tabletach - 5,15 mln użytkowników i 264,3 mln odsłon.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn-bedzie-produkowac-wiecej-tresci-wylacznie-dla-player-pl-anting-stawiamy-na-polskie-produkcje ##

Z początkiem kwietnia seriale i programy Telewizji Polskiej zniknęły z serwisu VoD.pl. Dało to duży wzrost zasięgu serwisowi Vod.tv.pl - w marcu miał on 4,85 proc. zasięgu, w kwietniu już 5,9 proc., a w maju - 6,42 proc. Z kolei VoD.pl zanotował niewielki spadek - z 15,7 proc. w marcu do 15,44 proc. w kwietniu i 15,1 proc. w maju.

Oprócz Ipli wszystkie serwisy zanotowały spore spadki zasięgów z maja na czerwiec, co jest związane z końcem wiosennych ramówek telewizyjnych. Najbardziej zmalał zasięg Player.pl (z 11,09 proc. do 7,9 proc., czyli o 28,8 proc.), nieco mniej Vod.tvp.pl (z 6,42 proc. do 5,37 proc. czyli o 16,4 proc.), a nieznaczny spadek (o 4,1 proc.) zanotował VoD.pl.

Ipla osiągnęła wzrost zasięgu o 5,8 proc. głównie dzięki zainteresowaniu transmisjami Euro 2016 w płatnych kanałach Polsat Sport.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-z-reklam-przy-euro-2016-zarobil-prawie-dwa-razy-wiecej-niz-tvp-najmocniej-promowane-orange-play-i-plus-analiza ##

Player.pl od marca do maja miał wyższe zasięgi od Ipli, natomiast w czerwcu wskutek dużego spadku został przez nią wyprzedzony.

Vod.tvp.pl dzięki sporym wzrostom w marcu i maju zmniejszyła dystans dzielący go do Ipli.

Zdecydowanie popularniejszy od aplikacji Ipla jest serwis Ipla.tv - w kolejnych miesiącach miał dwa-trzy razy użytkowników więcej (dla aplikacji nie ma statystyk odsłon i czasu korzystania).

Player.pl miał w kolejnych miesiącach po dwa-trzy razy więcej odsłon krajowych na komputerach niż Ipla.tv i VoD.pl. Przy czym z maja na czerwiec zanotował ich największy spadek - o 37 proc. (z 47,22 mln do 29,74 mln). Na Ipla.tv liczba odsłon zmalała w tym ujęciu o 25,77 proc., na VoD.pl o 5,28 proc., a na Vod.tv.pl o 26,37 proc.

Vod.tvp.pl jako jedyny z analizowanych serwisów miał w kwietniu i maju więcej odsłon (odpowiednio 13,33 mln i 14,58 mln) niż w marcu (11,64 mln). Natomiast największy spadek zanotował Player.pl - z 62 mln w marcu do 52,81 mln w kwietniu i 47,22 mln w maju.

Vod.tvp.pl osiągnął też duże wzrosty czasu korzystania przez internautów w kraju - z 3,54 mln godzin w marcu do 4,72 mln w kwietniu (to 33,4 proc. w górę) i 5,15 mln w maju. Natomiast na Vod.pl nastąpił znaczny spadek - z 3,18 mln w marcu do 2,18 mln w kwietniu (31,5 proc. w dół) i w maju. Procentowo dużo mniej zmalała liczba odsłon na Player.pl i Ipla.tv.

Wszystkie witryny zanotowały też spadki liczby odsłon z maja na czerwiec. Najmniej w tym ujęciu stracił VoD.pl (z 2,18 mln do 1,98 mln, czyli o 9,2 proc.), a najwięcej Player.pl (z 14,76 mln do 8,83 mln, czyli o 40,2 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"