Według analiz i prognoz eMarkterea w 2019 r. Amazon osiągnie na amerykańskim rynku przychody reklamowe na poziomie 11,33 mld dol., co da koncernowi udział w rynku na poziomie 8,8 proc.
W kolejnych latach tendencja wzrostowa będzie się utrzymywać co oznacza, że w 2021 r. Amazon przejmie 11,2 proc. wszystkich wydatków na reklamę cyfrową w Stanach Zjednoczonych. W wypadku przychodów przełoży się to na kwotę 19,22 mld dol., a koncern kierowany przez Jeffa Bezosa będzie ustępował jedynie dwóm konkurentom – Google i Facebookowi.

Analitycy eMarketera opublikowali także prognozy dotyczące rozwoju prowadzonej przez Amazona platformy Amazon Music oferującej dostęp do nagrań muzycznych w technologii streamingu.
Według przewidywań w 2019 r. liczba użytkowników w USA korzystających z Amazon Music osiągnie poziom 35,8 mln po wzroście rok do roku o 17,7 proc. W kolejnych latach dynamika wzrostu ma być coraz niższa, co jednak oznacza, że w 2021 r. grupa amerykańskich odbiorców Amazon Music osiągnie liczbę 41,8 mln stając się najszybciej rosnącą internetową usługą muzyczną w USA.











