W górę TVP Info i TVN24, coraz mniej widzów Superstacji

Większość kanałów informacyjnych miało w kwietniu br. większąwidownię i udział w rynku niż rok wcześniej. Natomiast w porównaniudo marca br. ich oglądalność spadła - wynika z danych AGB NielsenMedia Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Lider rankingu kanałów informacyjnych* - stacja TVP Info - miaław kwietniu br. 236,2 tys. widzów i 4,24 proc. udziału w rynku.Widownia kanału w porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r.wzrosła o 4,13 proc., ale w stosunku do marca br. spadła o 2,2proc. Natomiast udział stacji w rynku wzrósł zarówno w ujęciurocznym, jak i miesięcznym (odpowiednio o 0,24 pkt proc. i 0,59 pktproc.)

Będący na drugim miejscu w zestawieniu kanał TVN 24 równieżzyskał oglądających w kwietniu 2009 roku w porównaniu do kwietnia2008 roku - jego oglądalność wzrosła o 2,16 proc. do 146,5 tys.widzów i w tym ujęciu także poszedł do góry jego udział w rynku (o0,10 pkt proc.). W porównaniu do marca br. widownia zmniejszyła sięnatomiast o 10,24 proc., ale udział wzrósł o 0,17 pkt proc.

Z kolei Polsat News miał w kwietniu br. co prawda średnio 15,6tys. widzów, czyli o 15,19 proc. mniej niż miesiąc wcześniej, alejego udział w rynku nie zmalał i wynosił 0,28 proc., czyli tylesamo co w marcu 2009 roku.

Widzów w ujęciu rocznym straciła jedynie Superstacja, którejwidownia w kwietniu br. wyniosła 12,1 tys. osób, co oznacza spadeko 14,83 proc. Kanał stracił oglądających też w ujęciu miesięcznym -tutaj spadek wyniósł 4,87 proc. widzów. Udział w rynku Superstacjiw stosunku do kwietnia ub.r. spadł o 0,03 pkt. proc., ale wporównaniu do marca br. wzrósł o 0,02 pkt proc.

W kwietniu br. w ujęciu rocznym widzów zyskały też oba kanałybiznesowe. TV Biznes miała ich 3 tys., czyli o 38,03 proc. więcejniż rok wcześniej, natomiast TVN CNBC Biznes - 2 tys., czyli o31,41 proc. więcej. Spadki miały miejsce natomiast w porównaniu domarca br. - widownia kanału biznesowego z Grupy Polsatu zmniejszyłasię o 37,76 proc., mniejszy spadek zanotował stacja ekonomicznaGrupy TVN - wyniósł on bowiem 16,65 proc. W ujęciu rocznym swójudział w rynku poprawiła TV Biznes, a udział TVN CNBC Biznes sięnie zmienił, zaś w ujęciu miesięcznym obie telewizje miały niższeudziały.

Najpopularniejsze programyNa czele najpopularniejszych programów TVP Info, TVN 24 i PolsatNews w ubiegłym miesiącu znalazły się serwisy i relacje z wydarzeńpo pożarze hotelu robotniczego w Kamieniu Pomorskim, który miałmiejsce 13 kwietnia br.

*Zasięg

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"