W I półroczu na reklamę outdoorową wydano prawie 300 mln zł

Wielkość sprzedaży reklamy out of home w Polsce wyniosła w I półroczu br. roku 296,5 mln zł, czyli mniej o 5 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

296,56 mln zł, które od stycznia do czerwca bieżącego roku wydano na reklamę out of home w Polsce, to co prawda 5,43 proc. mniej niż w I półroczu ubiegłego roku. Jednak jest to zarazem mniejszy spadek niż w całym ubiegłym roku, kiedy wartość sprzedaży outdooru zmniejszyła się w porównaniu do 2008 roku o 14 proc. (więcej). Dane z 2009 i 2010 roku dotyczą tej samej liczby firm, które przekazują swoje dane do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

– Sądzę, że zmiany strukturalne na polskim rynku out of home mogą w konsekwencji przyspieszyć wzrost sprzedaży i zwiększyć rentowność firm – przekonuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. – Nastąpi to zapewne do końca bieżącego, a przede wszystkim w przyszłym roku. Uważam również, że w ciągu trzech najbliższych lat wzrośnie znacząco rola out of home w kampaniach reklamowych, także dzięki „trzeciej fazie” konsolidacji – dodaje.

Od stycznia do czerwca bieżącego roku najwięcej na reklamę outdoorową wydały sieci handlowe i hipermarkety oraz firmy z branży telefonii komórkowej. 

Z kolei w drugim kwartale bieżącego roku wartość polskiej reklamy out of home wyniosła 174,7 mln zł, czyli tylko o 1 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Udział w rynku reklamy tranzytowej – którą oferują firmy AMS, Business Consulting i CAM Media – wyniósł w tym okresie 4,15 proc., czyli 0,87 proc. mniej niż rok wcześniej.

Udział poszczególnych sektorów w wielkości sprzedaży w drugim kwartale 2010 roku:

1. Żywność    16,70% 2. Sprzedaż     16,14% 3. Telekomunikacja    14,90% 4. Rozrywka/Kultura     9,61% 5. Motoryzacja/Transport    7,11%

Udział poszczególnych kategorii produktów w wielkości sprzedaży w drugim kwartale 2010 roku:

1. Sieci handlowe/hipermarkety/galerie  13,45% 2. Systemy telefonii komórkowej   12,33% 3. Odzież/Obuwie       5,80% 4. Napoje        5,61% 5. Samochody        5,39%

Koszty outdoorowych kampanii politycznych stanowiły jedynie 1,47 proc. wielkości sprzedaży reklamy out of home w drugim kwartale bieżącego roku. IGRZ uzasadnia to faktem, że większość partii parlamentarnych wybrała strategię „nie rzucania się w oczy”, a w kampanii prezydenckiej na nośnikach out of home w zauważalny sposób reklamowali się tylko Jarosław Kaczyński i Bronisław Komorowski. Z kolei wśród kategorii produktów do czołówki weszły napoje, a wysokie miejsce zajęły też piwa. Wynika to z faktu, że prowadzone były wzmożone promocje tych produktów związane z mistrzostwami świata w piłce nożnej. Podobny wzrost udziału tych kategorii następował zarówno cztery, jak i osiem lat temu.

Raport Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej o wielkości sprzedaży reklamy out of home w Polsce został przygotowany w oparciu o dane następujących firm: AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media i News Outdoor Poland (tzw. „wielka piątka”) oraz BP Media, Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox, Warexpo i Wadwicz (dawniej Żak).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"