Według danych ujawnionych w opracowanym przez Vaunet raporcie „Pay-TV in Germany 2018” w 2016 r. w Niemczech było 7,5 mln odbiorców płatnych telewizji, w ub.r. liczba ta wzrosła do 7,7 mln. Z kolei w całym regionie obejmującym Niemcy, Austrię oraz niemieckojęzyczną część Szwajcarii liczba odbiorców wzrosła z 8,4 do 8,7 mln.
Według prognoz analityków w 2018 r. trend wzrostowy w branży będzie się utrzymywał, a do końca roku przybędzie kolejne 0,3 mln użytkowników, co będzie oznaczało 8 mln odbiorców płatnej telewizji w Niemczech oraz 9 mln w całym regionie.

Rosnąca liczba użytkowników przekłada się na wzrost przychodów płatnych telewizji oraz serwisów VOD, które w raporcie są ujęte razem. W ub.r. przychody wzrosły o 15 proc. do kwoty 3,1 mld euro w Niemczech i 3,5 mld w regionie. Zgodnie z przewidywaniami do końca br. przychody wzrosną o dalsze 8 – 10 proc. osiągając poziom 3,8 mld euro.











