W polskim internecie najwięcej reklam double billboard i preroll oraz telekomunikacji

W III kwartale br. prawie 24 proc. reklam pokazanych w polskim internecie miało format : double billboard, a niemal 20 proc. - preroll. Prawie co czwarta reklama promowała usługi lub produkty telekomunikacyjne.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Gemiusa wynika, że chociaż od lipca do września br. dokładnie 23,8 proc. reklam wyświetlonych w polskim internecie miało formę double billboardu, to udział tego formatu systematycznie. Jeszcze na początku br. był bowiem wykorzystywany aż w 52 proc. wszystkich kampanii. Z kolei prerolle stanowiły w III kwartale 19,6 proc. reklam, a rectangle - 10 proc.

Jeśli chodzi w wskaźnik efektywności CTR, to najlepsze wyniki od lipca do września zanotowały formaty preroll/midroll/postroll (1,96 proc.), wallpaper (1,74 proc.) oraz toplayer (1,19 proc.). To spora zmiana w porównaniu z wcześniejszym kwartałem, kiedy liderem w tym zakresie był toplayer przed wideboardem i prerollem. Z kolei pod względem wskaźnika uCTR - określającego jak wielu użytkowników spośród tych, którzy widzieli daną kreację, kliknęło w nią - najlepiej wypadły formaty preroll/midroll/postroll (2,50 proc.), toplayer (2,02 proc.) oraz wallpaper (2 proc.).

- Analiza III kwartału pokazuje, że o ile double billboard jest bezdyskusyjnym liderem zestawiania najczęściej wykorzystywanych form kreacji, to jego udział znacząco spada względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Na znaczeniu zyskuje natomiast reklama wideo, w tym formaty typu preroll/midroll/postroll - komentuje Rafał Sobiczewski, business development director Gemius Polska.

grafika

W III kwartale br. dokładnie 24,4 proc. reklam promowało marki telekomunikacyjne, czyli aż o 12,6 pkt proc. mniej niż kwartał wcześniej.  - Może to świadczyć między innymi o większej koncentracji tego segmentu na działaniach sprzedażowych niż akcjach zmierzających do umacniania dobrego wizerunku - wyjaśnia Rafał Sobiczewski.

Reklamy branży finansów, ubezpieczeń i maklerstwa zanotowały udział wynoszący 17,4 proc., a reklamy motoryzacji - 11,4 proc. Natomiast najwyższe wartości wskaźnika CTR osiągnęły reklamy z segmentów czasu wolnego (CTR: 1,33 proc.), mediów, książek oraz CD i DVD (1,01 proc.) oraz żywności (0,95 proc.).

grafika

Wszystkie powyższe dane pochodzą z badania gemiusDirectEffect realizowanego przez Gemius Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN