WARC Effective 100: najskuteczniejsze kampanie, marki i agencje na świecie

McDonald's jako marka i reklamodawca, WPP jako holding, Ogilvy jako sieć, Wavemaker Mumbai jako agencja mediowa, Leo India jako agencja reklamowa, USA jako kraj i kampania Microsoftu znalazły się na szczycie rankingu WARC Effective 100 najbardziej skutecznych marek, kampanii i agencji na świecie.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
WARC Effective 100: najskuteczniejsze kampanie, marki i agencje na świecie

Ranking WARC Effective 100 to najwyższe niezależne globalne porównanie najczęściej nagradzanych kampanii i firm pod względem skuteczności. Jest zbiorem wyników najważniejszych globalnych i regionalnych nagród za skuteczność z 2024 r. 

Najbardziej nagradzaną kampanią za skuteczność w 2024 r. była kampania ADLaM: An Alphabet to Preserve a Culture autorstwa McCann New York dla Microsoft. Globalna marka technologiczna współpracowała z braćmi Abdoulaye i Ibrahimą Barry, którzy stworzyli alfabet ADLaM, aby zachować język Pulaar ludu Fulani, pomagając w walce z analfabetyzmem i przekształcając go w globalnie rozpoznawalny i cyfrowo używany sposób komunikacji.W rezultacie dziesiątki tysięcy nowych uczniów zaczęło uczyć się ADLaM, a szkoły otwarto w ponad pięciu krajach. ADLaM Display jest dostępny w Microsoft 365 i Google Fonts. Mali dodaje ADLaM jako oficjalny alfabet do swojej konstytucji. A Gwinea niedawno uczyniła ADLaM częścią swoich celów zrównoważonego rozwoju, zobowiązując się do nauczania ADLaM 2 milionów dzieci w ciągu najbliższych 5 lat.

Na drugim miejscu znalazła się kampania “A Piece of Me” autorstwa Dentsu Creative, Amsterdam, dla KPN. Marka telekomunikacyjna nawiązała współpracę z holenderskim muzykiem MEAU, aby stworzyć piosenkę i teledysk, które zmienią nastawienie do internetowego zawstydzania. Piosenka zyskała ponad 10 milionów odtworzeń, co zaowocowało 183 proc. wzrostem rozmów na temat internetowego zawstydzania i 9 proc. wzrostem zainteresowania marką dla KPN.

Na trzecim miejscu znajduje się “The Cost of Beauty” autorstwa Ogilvy London dla Dove. Marka uruchomiła kampanię, aby zająć się szkodliwym wpływem mediów społecznościowych, wesprzeć zmiany legislacyjne poprzez Kids Online Safety Act (KOSA) i ożywić strategię marki Dove na konkurencyjnym rynku. Dove odnotowało 4 poc. wzrost penetracji gospodarstw domowych w USA i 5,5 proc. wzrost sprzedaży wartościowej.

grafika

Awansując z piątego miejsca w zeszłym roku, agencja Leo India przewodzi rankingowi najskuteczniejszych agencji kreatywnych, mając cztery kampanie w pierwszej pięćdziesiątce: dla Whisper, Lay's, Flipkart i Oreo.

Ogilvy Mumbai utrzymała drugie miejsce w tym rankingu (z nagradzanymi kampaniami dla Cadbury, Vodafone Idea, Sprite, Colgate). Podium zamyka AlmapBBDO São Paulo (z czterema kampaniami w rankingu). 

Z kolei Mischief@No Fixed Address New York zajmuje pierwsze miejsce wśród niezależnych agencji i ósme miejsce w klasyfikacji generalnej, mając dwie kampanie w pierwszej setce.  

grafika

Tytuł najbardziej skutecznej agencji mediowej przypadł Wavemaker Mumbai, a niezależnej agencji mediowej - Fundamental Media, Boston. Drugie miejsce zajmuje Starcom Chicago, a trzecie - Mindshare New York. 

Nowością w rankingu jest Fundamental Media z Bostonu, uznana za najlepszą niezależną agencję medialną, współpracującą z State Street Global Advisors.

grafika

Najbardziej nagradzaną siecią reklamową za skuteczność trzeci rok z rzędu jest Ogilvy. W górę rankingu pnie się McCann Worldgroup, zajmując drugie miejsce (awans z piątego przed rokiem). Na trzecim miejscu jest z kolei DDB Worldwide. Dentsu International i OMD Worldwide weszły do ​​pierwszej dziesiątki sieci w tym roku.

Natomiast agencja GUT po raz pierwszy znalazła się w rankingu sieci, zdobywając tytuł najlepszej niezależnej sieci i 20. miejsce w klasyfikacji ogólnej. 

grafika

Na szczyt rankingu najbardziej skutecznych holdingów reklamowych awansowało WPP. Omnicom jest na drugim miejscu, a Publicis Groupe na trzecim. 

grafika

Marką nr 1 pod względem skuteczności jest McDonald's, który przedłuża swoją passę zwycięstw do sześciu lat. Dove kontynuuje sukces Effective 100, zajmując drugie miejsce w 2025 r., a Heinz awansuje z 24. miejsca w zeszłym roku na trzecie. 

grafika

Po kilku latach utrzymywania się w czołówce reklamodawców, McDonald's dostrzega, że ​​jego stała skuteczność przynosi efekty – w tym roku po raz pierwszy osiągnął pozycję numer jeden wśród reklamodawców. Zaledwie kilka punktów za McDonald's jest Unilever, który utrzymuje drugą pozycję. Podium tego zestawienia zamyka Anheuser-Busch InBev. 

grafika

WARC Effective 100 obejmuje on 100 najlepszych na świecie nagrodzonych kampanii pod względem skuteczności, 50 najlepszych agencji kreatywnych i medialnych, sieci agencji, marki, reklamodawców, kraje i najlepsze spółki holdingowe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero