Warexpo: przychody sprzedażowe zmalały o 35 proc., wynik netto o 1,4 mln zł

W ub.r. przychody warszawskiej firmy reklamy zewnętrznej Warexpo skurczyły się o 53 proc. do 3,88 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 610,7 tys. zł zysku do 830,5 tys. zł straty. Wpływy sprzedażowe zmalały o 35,3 proc. do 4,6 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody sprzedażowe Warexpo w ub.r. poszły w dół o 35,3 proc. - z 7,11 do 4,6 mln zł, natomiast wynik ze zmiany stanu produktów - z 1,14 mln zł do -1,01 mln zł.

Firma jest właścicielem jest właścicielem sieci słupów reklamowych w Warszawie (w sumie prawie 1 tys. powierzchni), nośników citylight (z funkcjonalnościami smart city), pośredniczy w wynajmie ponad 3 tys. ekranów digital signage w stołecznych tramwajach i autobusach oraz oferuje nośniki outdoorowe w innych krajach. Jedynym udziałowcem spółki jest miasto Warszawa.

W sprawozdaniu złożonym w KRS firma podała, że w związku z wybuchem epidemii w pierwszej połowie ub.r. jej przychody sprzedażowe zmalały rok do roku o 42,6 proc., a w drugim półroczu spadek wyniósł 35,3 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polska-reklama-wydatki-2021-rok-internet-wyprzedzil-telewizje,7170180807456897a ##

Koszty 35 proc. w dół

Wydatki operacyjne Warexpo zmniejszyły się w ub.r. z 7,44 do 4,82 mln zł, czyli o 35,2 proc. Nakłady na usługi obce poszły w dół z 1,91 do 1,5 mln zł, a na podatki i opłaty - z 2,34 mln zł do 159,8 tys. zł.

Koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 2,09 do 2,1 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 394,8 do 403 tys. zł. W ub.r. przeciętne zatrudnienie w firmie wynosiło 18,5 etatów, o jeden więcej niż w 2019 roku.

Nakłady na amortyzację wzrosły z 327,8 do 414,4 tys. zł, natomiast te na zużycie materiałów i energii zmalały z 219,6 do 138,6 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - ze 153,5 do 106,7 tys. zł.

Po wybuchu epidemii firma uzyskała 101,5 tys. zł z umorzeń przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS.

Wynik netto spadł o 1,44 mln zł

Przy dużo większym spadku przychodów niż kosztów wyniki rentowności Warexpo spadły poniżej zera. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 808,6 tys. zł zysku do 945,6 tys. zł straty, wynik operacyjny - z 751,4 tys. zł zysku do 806 tys. zł straty, a wynik netto - z 610,7 tys. zł zysku do 830,5 tys. zł straty.

Firma spodziewa się, że w br. jej wyniki finansowe najmocniej pogorszą się w pierwszym kwartale. - Wynika to przede wszystkim z ograniczenia wydatków na reklamę zewnętrzną ze względu na utrzymującą się w dalszym ciągu trudną sytuację pandemiczną czy zamknięcie budżetów marketingowych z końcem roku (historycznie większe wydatki na reklamę zewnętrzną klienci Spółki uruchamiali w okolicach marca czy kwietnia). Plan przychodów oparty jest zatem na założeniu, że sytuacja będzie stopniowo poprawiała się wraz z postępami w powszechnym szczepieniu przeciw wirusowi COVID-19 oraz znoszeniu obostrzeń w funkcjonowaniu poszczególnych gałęzi gospodarki - opisano w sprawozdaniu.

Warexpo prognozuje, że w całym br. zanotuje wzrost przychodów sprzedażowych o 893,3 tys. zł, czyli 19,4 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele