Wesele jak z bajki, organizator z Internetu

78% polskich internautów przygotowujących się do swojego ślubu szukało informacji i porad na temat jego organizacji w sieci. 61% z nich, z czego 68% tych osób stanowią kobiety, próbowało dotrzeć do konkretnych ofert firm. Branża internetowych katalogów ślubno-weselnych wydaje się rosnąć w siłę. Jednak czy przy drastycznie spadającej ilości zawieranych małżeństw nie jest to tylko złudzenie?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wyniki raportu Megapanel PBI/Gemius dają pozytywny obraz sektora ślubno-weselnego na rynku online. Odwiedzających polskie portale interesuje przede wszystkim moda ślubna, dekoracje oraz fryzury ślubne. Największą popularnością cieszą się serwisy łączące prezentację konkretnych ofert z publikacją artykułów opisujących zagadnienia stricte związane z organizacją tego najważniejszego w życiu dnia. Coraz więcej osób traktuje Internet jako pierwsze i jedyne źródło informacji, rezygnując z przeglądania tradycyjnych papierowych wydawnictw.

Jak wynika z ankiety, jedynie 3% firm decyduje się na reklamę offline – wśród nich reklamodawcy najczęściej wykorzystują banery i artykuły sponsorowane. W pozostałych przypadkach katalogi internetowe są nierzadko jedynym źródłem reklamy działalności na rynku usług ślubno-weselnych.

W porównaniu z rokiem 2010, w 2011 liczba zawieranych małżeństw spadła o 10%. Zwiększył się za to wiek nowożeńców na przestrzeni kilkunastu lat: na początku lat 90-tych ponad połowa mężczyzn zawierających małżeństwo nie osiągała 25 lat, w 2008 roku już tylko niespełna 25%. Wśród kobiet udział ten zmniejszył się z 73 do 44%.

Dominika Chłopicka, 365 PR - GRUPA365NET.pl: „Ze względu na dojrzalszy wiek wkraczania w związek małżeński, zwiększyła się świadomość podejmowanej decyzji i chęć uczynienia tego dnia wyjątkowym. Niewątpliwie korzystają na tym pomysłowi przedsiębiorcy, którzy w swojej ofercie uwzględniają nawet najbardziej wymyślne usługi. Młodym parom można zaproponować właściwie wszystko, bowiem współczesne wesele to show, a nie rodzinna uroczystość. Im bliżej Warszawy i innych dużych miast, tym więcej modyfikacji. Branża bez wątpienia rośnie w siłę – teraz liczy się jakość, a nie ilość.”

Dane Megapanel PBI/Gemius pokazują, iż przejrzystość ślubnych portali, w porównaniu do innych branż, została oceniona dość nisko. Wynika to przede wszystkich z faktu iż starają się one pełnić zbyt wiele funkcji jednocześnie. Serwis alejaweselna.pl, odżegnując się od postulatu przerostu formy nad treścią, stawia na dwie podstawowe funkcjonalności: informacyjną oraz społecznościową. Działając głównie jako wolna giełda produktów i usług weselnych, umożliwia swobodną wymianę oczekiwań na linii sprzedawca-klient. Wzbogacony dodatkowo ciekawostkami i poradami, stanowi swoiste kompendium wiedzy, której znajomość pozwoli zorganizować wymarzony ślub i wesele w najdrobniejszym szczególe.

Projekt i wdrożenie: http://www.grupa365net.pl/

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów