Średnia widownia emitowanego w dniach 31 sierpnia - 2 wrześniaSopot Festivalu wyniosła 1,68 mln osób, zaś udziały TVN w rynkutelewizyjnym podczas emisji koncertów ukształtowały się na poziomie12,69 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Niecolepiej było komercyjnej grupie docelowej, gdzie udziały wyniosły14,07 proc.
Piątkowy koncert Norah Jones przyciągnął przed ekrany 1,05 mlnwidzów (udziały wyniosły 8,60 proc.). Znacznie większą widownięmiał tego dnia nadany w Polsacie jubileuszowy koncert "10 lat IchTroje... a niech gadają" (nie rywalizował bezpośrednio z Sopotem).Obejrzało go 3,56 mln osób, a udziały słonecznej stacji wyniosły24,79 proc.
W sobotę w ramach festiwalu odbywał się konkurs o nagrodęBursztynowego Słowika, którego zwycięzcą został zespół Feel.Pierwsza część koncertu przyciągnęła przed ekrany 2,34 mln widzów(udziały 18,20 proc.), a druga - 1,59 mln (12,12 proc.).Zdecydowanie większą publiczność zgromadziły tego dnia propozycjeTVP. Premiera polskiego filmu "Jutro idziemy do kina" była oglądanaw Jedynce przez 4,22 mln widzów przy udziałach w rynku na poziomie29,79 proc., zaś emitowany w Dwójce "Konkurs tańca Eurowizji 2007"obejrzało średnio 4,24 mln osób (32,90 proc.).

Trzeciego dnia festiwalu wyemitowano koncert z przebojami discoz lat 70. Oglądało go 1,9 mln widzów, a udziały TVN wyniosły 13,36proc. Tego dnia największą popularnością cieszył się jednakpokazywany w czasie Sopot Festival w TVP1 pierwszy odcinek serialu"Ja wam pokażę!", który przyciągnął przed telewizory 5,49 mln osób(35,45 proc.). Większą widownię niż impreza TVN zgromadziły także:koncert "Przeboje Jedynki" (2,74 mln; 22,07 proc.) i emitowane wTVP2 "Hity na czasie" (2,36 mln; 15,54 proc.).
Tegoroczny Sopot Festival miał najmniejszą oglądalność wporównaniu z imprezami z dwóch poprzednich lat. W zeszłym rokusopockie koncerty były oglądane średnio przez 3,2 mln widzów, zaśpierwszy organizowany przez stację z Wiertniczej Sopot Festival2005 przyciągnął przed ekrany 2,17 mln osób (udziały 18,22proc.).











